יום ראשון, 14 בדצמבר 2014

כיצד מגישים תביעה לפיצוי על נזקי גוף?



נזקי גוף יכולים להיגרם כתוצאה מתאונת דרכים, תאונת עבודה, רשלנות רפואית, תאונות אישיות ועוד. לכל סוג תאונה יש מאפיינים אחרים הקובעים את גובה הפיצוי. הדבר החשוב הוא לזכור שניתן ואף רצוי לתבוע בגין נזקי גוף על מנת לקבל את הפיצויים לפי חוק. יש צורך בייצוג משפטי ראוי ובליווי מקצועי שיבטיחו הגשת תביעה מסודרת, נכונה ואפקטיבית. כך ניתן לקבל פיצויים גבוהים על הנזקים ולהשתמש בהם על מנת להשתקם ולחזור לשגרה.

תביעה בגין נזקי גוף מחייבת את הנפגע להוכיח את פגיעותו. הוכחה זו כפופה לחוות דעת רפואית המוגשת לבית המשפט. רצוי להתייעץ עם עורך דין לגבי ניסוח ועריכת חוות דעת רפואית, למצוא רופא מומחה המתמחה בתחום הפגיעה ולהגיש את חוות הדעת בצירוף מסמכים רלוונטיים נוספים. חוות הדעת הרפואית מתייחסת לאופי הפגיעה, חומרתה, אחוזי הנכות והקשר הסיבתי בין עילת התביעה לבין הנזק.



פיצוי בגין צרכי שיקום וסיעוד
במקרים של נכות קשה ניתן להגיש בקשה לפיצוי בגין צרכי שיקום וסיעוד. במקרה כזה הגשת התביעה מלווה בטופס חתום על ידי עורך דין. בבקשה יש לפרט מהו תאריך התאונה וסיבתה. תאונות עבודה מגלמות בתוכן תשלום הוצאות חלקי של ביטוח לאומי, לעומת תאונות עבודה או רשלנות רפואית בהן מרכיב זה אינו קיים.
פרטים נוספים המופיעים בתביעה לקבלת פיצוי נזקי גוף הם אחוזי הנכות ומסמכי המוסד לביטוח לאומי. 

לאחר מכן יש לציין האם הנכה רתוק לכסא גלגלים ולפרט האם הוא צפוי לנהוג בעצמו או על ידי זולתו. כל פרט כזה יכול לעשות הבדל משמעותי בהגשת התביעה וקבלת הפיצוי. תביעות נזקי גוף נחשבות מסובכות ולכן הן מחייבות מעורבות של עורך דין מנוסה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה