יום שבת, 20 בדצמבר 2014

רופא שיניים



איך נבחר רופא שיניים לילדים שלנו?
כולנו יודעים שחשוב לבחור רופא שיניים מקצועי שיטפל בשיניים שלנו ויעזור לנו לשמור על הבריאות שלהן. אולם, יש שאלה אחרת אשר מתעוררת, כאשר הגיע הזמן שגם הילדים שלנו יעבור טיפול שיניים. במקרים כאלה, חשוב קודם כל לפנות אל רופא שיניים שמוסמך לטפל בשיני ילדים - ויש לזכור שלילדים יש שיני חלב ולכן מצב השיניים שלהן שונה לגמרי ממצב השיניים אצל מבוגרים, ויש להם לרוב גם בעיות אחרות בשיניים ובחניכיים, ולכן נדרש רופא עם המומחיות המתאימה. אולם מעבר לתעודה הפורמלית, מה עוד חשוב שנזכור?

גישה בריאה לילדים
כשאתם רוצים לבחור רופא שיניים עבור הילדים שלכם, חשוב מאד לבחון לעומק את הגישה שלו. באופן כללי לכל רופא שמטפל בילדים צריכה להיות גישה נעימה לילד, עליו להיות בעל סבלנות רבה ובעל יכולת להרגיע את הילד. יש לזכור כי פחד מפני רופא שיניים הוא נפוץ בקרב ילדים, וחשוב שהרופא גם יעזור לכם להפיג את החששות של הילד, יהיה עם סבלנות רבה גם אם הילד נלחץ במקצת, ויקרין מקצועיות ואחריות.
לכן, כשאתם מחפשים רופא שיניים לילד שלכם, כדאי מאד גם לחפש המלצות על רופאים ספציפיים - אפשר ורצוי להתייעץ עם מכרים, חברים וקרובי משפחה ואפילו לחפש מידע בפורומים מקצועיים באינטרנט.

להכין את הילד לטיפול
כשהילד שלכם עומד להגיע לטיפול הראשון אצל רופא שיניים, אפשר שהוא יהיה מעט לחוץ ואפילו מפוחד. חשוב מצד אחד להביע הבנה - יש אפילו לא מעט מבוגרים שפוחדים מרופא השיניים שלהם, אבל מהצד השני החשוב לעשות הכל כדי לסלק את הפחד של הילד - אפשר לבקר ביחד אצל הרופא עוד לפני הטיפול, להקריא סיפורים על ביקורים אצל רופאי השיניים (יש ספרות ילדים ענפה בנושא) ולשבח את הילד בסיום הטיפול על גבורתו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה