יום שבת, 8 בדצמבר 2012

המבנה של אתרי דרושים באינטרנט



כאשר מחלקות כוח האדם זקוקות לגיוס של עובדים למשרות כאלה ואחרות בארגון בו הן פועלות, אין כל ספק כי מדובר על תהליך ארוך ומורכב על פי רוב, אשר דורש הרבה מקצועיות וניסיון על מנת שבסופו של דבר יגוייסו האנשים המתאימים למגוון  המשרות להן נדרש כוח אדם חדש. האמת היא, כי כל דורש עבודה ומעסיק מכירים את החלוקה של אתרי דרושים לקטגוריות. מלבד הפילוח על פי גיל, מקום מגורים, ניסיון, השכלה ופרטים ביוגרפיים נוספים, תפקידן של הקטגוריות באתרי דרושים הוא להקל על הצדדים למצוא את מבוקשם. עבור המעסיק, חיפוש עובד על פי קטגוריות מאפשר לו לקבל פרטים רלוונטיים בלבד. מבחינת העובד, בעת הכנסת הנתונים שלו אל המערכת הוא יכול לסמן אילו תחומים מתאימים לו.
מהו הסוכן החכם?
כלי נוסף בעזרתו אתרי דרושים מפגישים בין מעסיקים לדורשי עבודה הוא "הסוכן החכם". תפקידו של המנגנון הוא להתריע לעובד ולמעביד על משרות דרושים שהתפרסמו לאחרונה בלוח. על מנת שהסוכן החכם יפעל בצורה מוצלחת עליו להכיר את הדרישות של המעביד, ולהעביר אליו באופן מיידי קורות חיים או פרטים אחרים אשר יעזרו לו ליצור קשר עם העובד.



חשיבות קורות החיים
האינטרנט הוא דרך טובה ללמוד כיצד לכתוב קורות חיים. על מנת שהמעביד יהיה מעוניין בעובד עליו להכיר אותו, את ההיסטוריה ואת הניסיון בו הוא מחזיק. בכל תחום קורות החיים נכתבים אחרת, לכן יש הבדל בין קורות חיים של סטודנטים להנדסה לבין קורות חיים של רופאים או אנשי שיווק. יחד עם זאת, במסגרת אתרי דרושים ניתנים כלים המסבירים מה הם העקרונות החשובים של כתיבת קורות חיים, כיצד עושים זאת בקלות ועל מה עדיף לוותר.
בחינם או בתשלום סמלי
אתרי דרושים ממשיכים להתפתח ולהציע ממשקים אשר מקלים על עובדים ודורשי עבודה. בכל רחבי העולם ישנה זליגה של מודעות אל האינטרנט, אם באמצעות האתרים הרשמיים, הרשתות החברתיות או פורומים מקצועיים. רוב השירותים ניתנים בחינם, אך ישנם גם שירותי פרימיום אשר עבורם נדרש תשלום סמלי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה