יום שבת, 1 בדצמבר 2012

הלוואה


צריכים הלוואה? לא במקום שאינו מוכר
יש סיבות רבות לכך שאנשים זקוקים לקבל הלוואות אם מסיבות אישיות ואם מסיבות עסקיות. החוק הראשון בלקיחת הלוואה הוא שלא לוקחים הלוואה במקום שאינו מוכר לכם. הלוואה היא דבר שיש להחזיר. הלוואה נלקחת על מנת לרכוש או לשלם דבר מה עכשיו שאין לנו את הכסף המזומן המיידי כדי לעשות זאת. בלקיחת הלוואה אנו מקבלים את הסכום הדרוש לנו, אך עלינו יהיה להחזיר את ההלוואה בתוספת ריבית למלווה. ככל שסכום ההלוואה גבוה יותר כך יהיו הדרישות לערבים ולבטחונות להחזר ההלוואה גדולים יותר.
הלוואות ופרסומים באמצעי התקשורת
אמצעי התקשורת מלאים בפרסומות ללקיחת הלוואה מכל סוג שהוא. זה עניין פשוט, ככה אומרות המודעות כולן, וזה באמת פשוט כאשר מדובר בכמה אלפי שקלים או עשרות אלפי שקלים, אבל את ההלוואה יש להחזיר ולפני לקיחת הלוואה חובה לבדוק את יכולת ההחזר שלכם על מנת שלא תמצאו במצב ששום מלווה לא ירצה לעשות איתכם עסקים. 

הלוואה

מה היא יכולת החזר להלוואה
יכולת החזר של הלווה נמדדת בהפרש שבין סך כל ההכנסות שלו פחות כל ההוצאות הקבועות שלו וההפרשות לתוכניות חסכון שונות ומגוונות. הסכום אשר נותר מכונה לעיתים הכנסה פנוייה שאותה ניתן לייעד להחזר ההלוואה. יש להבין שאם זוג עובד ומקבל שתי משכורות וזה מקור ההכנסה היחידי שלהם, לא ייתכן לקחת הלוואה בהחזר חודשי שיהיה מעל להכנסה הפנוייה שלהם. בהיעדר מקורות הכנסה אחרים יביא הדבר להתמוטטות כלכלית של המשפחה מהר מאד.
הלוואה לוקחים בבנק או במוסד פיננסי מוכר
זכרו את החוק הראשון ללקיחת הלוואה – אל תלווה כסף אצל אדם שאינך מכיר מגוף שאינך מכיר אותו. כשלווים כסף בחברת אשראי מוכרת או בבנק מוכר, או אפילו בחברת ביטוח אתם יכולים להיות שקטים כי הליך הגבייה יהיה ככתוב בחוזה ואתם תהיו כבולים אליו חוזית וחוקית. אם ההלוואה ניתנה לכם על ידי מלווים לא מוכרים יש סיכוי שהכסף שייך לעולם התחתון שגם שיטות הגבייה שלו אינם כל כך נחמדות במידה והלקוח אינו עומד בתנאים שסוכמו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה