יום שבת, 15 בדצמבר 2012

חוזה מכירת דירה



חלקים חשובים בתוך חוזה מכירת דירה
חשוב להבין כי חוזה מכירת דירה איננו עוד חוזה פורמלי ורגיל כזה או אחר שיש לחתום עליו. המשמעויות המשפטיות של חוזה מכירת דירה הן בעלות משמעות מרחיקת לכת. חשוב מאד ששני הצדדים יבינו היטב את המרכיבים השונים של החוזה. בראש ובראשונה, אחד הנושאים שחשוב לתת עליהם את הדעת הוא נושא התשלומים - משום שמדובר על סכומים מרשימים, איך נהוג להסדיר אותם בתוך החוזה?

חלוקה לכמה תקופות
חוזה מכירת דירה יכול להסדיר את התשלומים בדרך הרגילה - אך ראוי לכתוב אותה. הדרך הרגילה היא לרוב כאשר הקונה משלם מקדמה מסוימת מרגע שהוא  חתם על החוזה. נהוג להוסיף עוד תשלום מסוים באמצע, כאשר התשלום הסופי מגיע מיד לאחר שהקונה קיבל לידיו את המפתחות של הדירה והוא יכול לעבור אליה ללא כל בעיה או הפרעה. יש לציין את השלבים בתוך חוזה מכירת דירה, על מנת שיהיו ברורים לשני הצדדים. נהוג שהתשלומים קודם יעברו לכיסוי המשכנתא של המוכר (בהנחה והאי קיימת), כדי שזו לא תפריע להשלמת העסקה והמשכון ירד.



איזה מסים יש לשלם?
בתוך חוזה מכירת דירה יש גם לציין את המסים השונים ועל מי חלה האחריות. ישנם מסים אשר חלים רק על הקונה, יש החלים רק על המוכר - ויש כאלה אשר קודם חלים על המוכר, ולאחר העברת הבעלות חלים על הקונה. כך לדוגמה מס שבח מוגדר בתוך חוזה מכירת דירה ככזה שחל על המוכר בלבד (המשמעות היא על הרווח שהוא גזר לאחר שיפוצים והעלאת שווי הנכס). לעומת זאת את מס הרכישה ישלם תמיד הרוכש.

לשים לב לפיצויים
כל חוזה מכירת דירה חייב לכלול בתוכו תמיד סעיף של פיצויים במקרה של הפרת החוזה. שימו לב! בתוך סעיף זה מוגדר כי סכום הפיצוי יוענק באופן מידי לצד הנפגע - הקונה או המוכר, גם אם לא הוכח שום נזק מיידי לאותו צד. לכן חשוב ששני הצדדים יבינו היטב את המשמעות של חוזה מכירת דירה ואת המשמעות של כל הסעיפים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה