יום שבת, 8 בדצמבר 2012

שנת שירות



מסגרות שונות עבור שנת שירות טרם גיוס לצה"ל

תרומה למדינה מאפשרת לאזרחים רבים לקבל דרכים שונות לבצע את הזכות הזו בצורה יעילה ביותר. אחת מן האפשרויות הטובות ביותר לתרום בצורה ניכרת לקהילה ולמדינה היא באמצעות שנת שירות אשר מתבצעת בשנה המקדימה לפני הגיוס לצהל. מה היא שנת שירות ומה נכלל בה?
שנת שירות היא מסגרת התנדבותית אשר נועדה על מנת לאפשר לבוגרי התיכון להיות מעורבים בקהילה בתחומים שונים ומגוונים. במסגרת שנת שירות מתנדב נחשף לרבדים חברתיים וקהילתיים ויוצר קשרי חברות עם בני גילו. בנוסף לכך, שנת שירות מספקת אפשרות לבחינה עצמית והתמודדות עם צרכים מיוחדים של האחר, פיתוח כושר מנהיגות והכנה להשתלבות במסגרת צבאית בצורה טובה.

שנת שירות במסגרות חינוך ובפנימיות

היום קיימות מעל 100 מסגרות חינוך בהן ניתן לעשות שנת שירות. פנימיות, כפר נוער, בתי ספר שדה, ארגונים ירוקים ועמותות חינוכיות מאפשרים להשתלב בהם לשנת שירות. שנת שירות במסגרות חינוכיות תאפשר למתנדב לקחת חלק בפעילות של חסות עם בני נוער שמטרתה חניכה והדרכה.

 
שנת שירות במסגרת החברה להגנת הטבע, השומר הצעיר והגרעין

מלבד מסגרות חינוכיות כמו בתי ספר או פנימיות, ניתן לעשות שנת שירות גם במסגרת של החברה להגנת הטבע, במסגרת הגרעין, בעמותת עמיחי ובהשומר הצעיר. כל אחת ממסגרות אלה מגייסת מתנדבים על בסיס פרמטרים שונים ובסיום שנת שירות באחת המסגרות האלה המתנדב יהיה זכאי להשתלב במסגרות ופרויקטים מיוחדים של צה"ל. מלבד התרומה החברתית שמאפיינות מסגרות התנדבות אלה, הן מאפשרות למתנדב להכיר מקומות מיוחדים במדינת ישראל ולחוות חיים משותפים בקבוצת מתנדבים. בנוסף, זה מאפשר לחוות את החיים מחוץ לבית הורים והכרות ראשונית עם החיים העצמאיים במסגרת של פעילות קהילתית ענפה.

שנת שירות בצופים

אחת המסגרות המעניינות ביותר לשנת שירות היא תנועת הצופים. תהליך הגשת מועמדות לשנת שירות במסגרת צופים כולל הרשמה באמצעות טופס אינטרנטי, הגעה לראיון אישי, השתתפות באספת הורים, ביקור באחת הקומונות והעברת דף סיכום של ביקור. בנוסף, המועמד יצטרך להגיש המלצות מגורמים חיצוניים ולעבור סמינר הערכה ומיון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה