יום שבת, 13 ביולי 2013

השתלת שיניים



השתלת שיניים - החששות
רבים האנשים, קטנים כגדולים, החוששים מאוד מטיפולי שיניים ומרופאי שיניים באופן כללי. רק המחשבה על החדר הסטרילי הלבן, הריחות השונים של חומרי הטיפול, הכיסא הטיפולי ורטט המכשירים, גורמת לאנשים לפחדים רבים שלעיתים מונעים מאיתם ביקורים חשובים ואף קריטיים במרפאת השיניים. השתלת שיניים היא אחד מהטיפולים להם אנשים נזקקים, אם בגילאים מוקדמים ואם בגילאים מאוחרים. 

מה היא השתלת שיניים?
כאשר אנו מדברים על השתלת שניים, אנו מדברים בעצם על התקנה של תחליף מלאכותי לשורשים של השיניים הטבעיות שלנו, או שהיו לנו ועם הזמן הוצאו ונעקרו מפינו בשל העובדה שכבר לא היו בריאות או כתוצאה מתאונה וחבלה קשה בחלל הפה. זה הוא תהליך שמהווה את הפתרון למחסור בשיניים, או לאובדנן. התחליף בו משתמשים הינו שתל מלאכותי. השתל עשוי בורג (ממתכת הטיטניום לרוב), המותאם ללסת המטופלת. הוא משמש מקום לכתר אשר יולבש עליו. תהליך השתלת השיניים מורכב מכמה שלבים, עליהם נעמוד כאן בקצרה.

השתלת שיניים
שלבי השתלת שיניים
השתלת שיניים מתחילה בהנחת השתל בעצם הלסת. השתל יוברג באמצעות בורג כיסוי. אחר כך, החניכיים ייתפרו מעל לשתל והתפירה תישאר שם מספר חודשים, עד להתייצבות – כאשר ניתן להבחין בהתאחות מלאה של השתל עם העצם. בשלב השני, השתל ייחשף ואליו יחובר מבנה, המהווה את הבסיס לכתר. השתל והמבנה, שניהם מהווים יחד את הבסיס לשן החדשה. לבסוף, יוכן הכתר בהתאם למידותיו של המטופל, הצורה והצבע של שיניו. הכתר יולבש על המבנה שהוכן זה מכבר.

מי יכול לבצע השתלת שיניים?
ייתכן שבמאמר זה תהליך השתלת שיניים נשמע קליל ופשוט יחסית, אבל נציין כאן שלא כל רופא שיניים מוסמך יכול ויודע לבצע את התהליך בצורה הטובה ביותר. ראוי להגיע לטיפול אצל מומחה בתחום השתלת שיניים, ולא לרופא שיניים "רגיל". מן הסתם, חשוב לכם שטיפול השתלת שיניים אותו אתם עומדים לעבור יהיה מוצלח, וכדי שזה יקרה, עליכם לפנות לרופא שיניים המומחה בתחום השתלת שיניים – רופא המעודכן בכל הטכנולוגיות הרפואיות והשיטות הקיימות כיום בנושא.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה