יום שבת, 13 ביולי 2013

עוסק מורשה



אודות עוסק מורשה

מי הוא עוסק מורשה במדינת ישראל נכון להיום? מדובר בבעל עסק אשר מחזור עסקאותיו גדול יותר מתקרת עוסק פטור (100,000 ₪ נכון ל-2014). הגדרה נוספת של עוסק מורשה, היא אדם אשר מקצועו אינו מאפשר לו להיות עוסק פטור, אלא עוסק מורשה בלבד. מדובר על מקצועות חופשיים כמו (רופא, עורך דין, אדריכל, ועוד). גם אם בעל מקצוע כזה אינו מגיע למחזור עסקאות של עוסק פטור, הוא עדיין חייב להיות רשום כעוסק מורשה.

התלבטויות נפוצות של בעלי עסקים שונים

באם ישנה התלבטות האם כדאי לפתוח עוסק פטור או עוסק מורשה, זה כנראה הזמן לפגישה רצינית עם רואה החשבון המועדף עליך על מנת שתוכל להחליט מה מתאים יותר מכל לעסק שלך ללא כל עוררין. הוא כמובן יסייע בידך להבין את כל ההבדלים הקטנים והגדולים שבין השניים בצורה טובה. ייתכן שבעת זו עדיף לך להירשם כעוסק פטור, וכאשר העסק שלך יצמח ויגדל, תוכל לשנות את הרישום ברשויות המס ולהפוך להיות בסטטוס עוסק מורשה. רואה החשבון ישאל אותך שאלות רלבנטיות, כגון – מהו עיסוקך, מהו המחזור השנתי הממוצע או הצפוי שלך, מהו סוג העסק, ועוד כהנה וכהנה שאלות שיעניקו לו מידע מספק באשר לרישום האידיאלי עבורך, כבעל עסק.
עוסק מורשה


ההבדלים בין העוסקים השונים

עוסק מורשה מוציא יותר חשבוניות וייתכן שתחום העיסוק שלו מסובך יותר מזה של עוסק פטור. בנוגע לדמי טיפול של רואה חשבון, הרי שלגבי עוסק מורשה הם יהיו יקרים יותר, כיוון שהטיפול בענייני עוסק מורשה מול הרשויות הינם מורכבים יותר מאשר אלו של עוסק פטור. מסיבה זו, רואה חשבון יגבה יותר כסף עבור טיפול בתיקו של עוסק מורשה.

תדמיתו של עוסק מורשה

מבחינה תדמיתית, ישנה עדיפות מובהקת להיות עוסק מורשה שנחשב בעל מעמד "גבוה" יותר מזה של העוסק הפטור. ישנן לא מעט חברות וגורמים שונים שיעדיפו להתחיל את ההתקשרות העסקית שלהם מול עוסק מורשה, שמחזור העסקאות שלו הוא כנראה גדול יותר מזה של העוסק הפטור, וכנראה קיימת יציבות גדולה יותר בעסק שלו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה