יום שבת, 13 ביולי 2013

פתיחת עוסק פטור



מי יכול להיות עוסק פטור על פי החוק במדינת ישראל? זו היא שאלה נפוצה שנשאלת על ידי רבים שמעוניינים לפתוח בדרך חיים חדשה של פתיחת עסק קטן, שיכול להיות העסק היחידי שלהם, או לצידה של עבודה שכירה בה הם ימשיכו לעבוד, גם לאחר פתיחת העסק שלהם. אנשים מסוג זה - טוב יעשו באם יעדיפו פתיחת עוסק פטור, על פני עוסק מורשה. עוסק פטור מבטיח הקלות רבות אל מול רשויות המס. לאחר פתיחת עוסק פטור, אין צורך בדיווח תדיר לרשויות המס (כאשר הדבר נוגע בעוסק מורשה, הרי שעליו לדווח אחת לחודש או חודשים אודות התנועות הכספיות אשר בעסק שלו, תהליך מסורבל למדי).

דיווחים הכרחיים

חלקנו שמענו אודות אנשי עסקים ש"הסתבכו" עם מס הכנסה. רבים מהם עשו זאת כנראה מתום לב ומחוסר הבנה מעמיקה בנבכי מערכת המס במדינת ישראל. לעיתים נראה כאילו מדובר בעניין של מה בכך, אך נושא הדיווח לרשויות הוא חשוב מאין כמותו ויש לקחתו ברצינות מרבית. פתיחת עוסק פטור, כאמור, אינה כרוכה בכל אלו, אלא רק בדיווח חד שנתי אודות הכנסות העסק, לרשויות המס השונות.
פתיחת עוסק פטור

תקרות עוסק פטור

חיסרון מסוים שיש אחרי פתיחת עוסק פטור, הוא שלעוסק מסוג זה ישנה תקרת מס הנקבעת בחוק. באם ידוע מראש שמחזור העסקאות השנתי של העסק לא יעלה על התקרה ממילא, הרי שעניין זה לא צריך להדאיג אף אחד. אך במידה שבה היקף העסקאות גדול מכפי שנצפה בתחילה, הרי שיש לשנות את הרישום מעוסק פטור לעוסק מורשה ברשויות.

סיועו של רואה חשבון

תמיד תוכלו להתייעץ עם רואה חשבון המבין בעניינים אלו. הוא יסייע לכם להבין את כל הדרוש ויעניק לכם ידע במינוח בסיסי הקשור לעולם העסקים, מינוח חשוב מאין כמותו באם אתם מעוניינים לקפוץ למים העמוקים של תחום העסקים בארץ. לאחר פגישה בודדת עם רואה חשבון, או אף שיחת טלפון עמו, תוכלו להגיע להחלטה מושכלת יותר בנוגע לעתידכם העסקי ובאם כדאי לכם לבצע פתיחת עוסק פטור או מורשה.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה