יום שבת, 13 ביולי 2013

שכיר עצמאי



שכיר עצמאי-
יתרונות של שכיר לבעל עסק

לאחרונה נפוץ יותר ויותר השימוש בשרותי חשבונית לשכיר שמציעים גופים שונים בישראל. שירותים אלה מאפשרים לפרילנסרים המציעים שירותים מגוונים לתפקד כמה שנקרא שכיר עצמאי. שכיר עצמאי  למעשה מנהל עסק משלו מבלי לפתוח תיק ברשויות המס. נשמע כמו חלום? אכן מדובר במציאות נעימה וחוקית לחלוטין המאפשרת לבעלי עסק עצמאיים להתנהל כשכירים וליהנות ממגוון ההטבות הגלומות במעמד זה. שכיר עצמאי כזה מקבל מהארגון המפיק לו חשבוניות שירות כפול- אותו ארגון מתווך בין השכיר העצמאי לבין לקוחותיו ובינו לבין רשויות המס. נותני השירות גובים עבורו את הכסף שמתקבל מלקוחותיו עבור שירותיו. כסף זה מועבר לחשבון הבנק שלהם והוא יועבר בהמשך לידי השכיר העצמאי שיקבל תלוש משכורת.

שכיר עצמאי

שכיר עצמאי – הסדר עם שפע יתרונות

אז מה נותן ההסדר הזה המאפשר לאדם להיות גם שכיר וגם עצמאי? שכיר עצמאי נהנה משפע הטבות, רוקד על שתי חתונות ונהנה מכל העולמות:
1.      שכיר עצמאי חוסך כסף- שכיר משלם לרוב פחות מס מעצמאי. בנוסף ניהול עסק עצמאי רשום עולה כסף- הנהלת חשבונות שוטפת, הדפסת קבלות, הגשת דו"ח שנתי למס הכנסה, הצהרות הון תקופתיות ועוד- כל אלה הן פעולות מסורבלות, קשות, מעייפות וכרוכות בהוצאות ותשלומים.
2.      שכיר עצמאי חוסך זמן וכאב ראש- הקמה, רישום וניהול של עסק מהווים כאב ראש ומטרד לא קטן. שכיר יכול לנהל עסק באופן שוטף מבלי להתעסק עיסוק ממושך בכל הנספחים הקשורים לניהול עסק עצמאי רשום.
3.      יותר זכויות מחובות- לשכיר יש מעט חובות, לעצמאי יש המון חובות. שכיר עצמאי שפותח עסק מבלי לפתוח תיק ברשויות המס נהנה מזכויות של שכיר, ממעמד של עצמאי ולא נושא בחובות של בעל עסק- הוא לא רושם את העסק שלו ברשויות המס, הוא לא מנהל ספרים, הוא לא מפיק חשבוניות וקבלות, הוא לא מדווח ומעביר מע"מ, הוא גם לא מקזז מע"מ מהוצאותיו והוא גם נהנה מפטור מניהול ספרים והגשת דו"חות שנתיים.
4.      שכיר עצמאי מקבל משכורת קבועה ויכול ליהנות מבטחון ושקט נפשי שלא תמיד מהווים מנת חלקם של עצמאיים בעלי עסק רשום.
5.      שכיר יכול ליהנות, בשונה מעצמאי מסיוע של ביטוח לאומי שהוא לרוב גבוה יותר בהשוואה לעצמאי, כגון, תשלום דמי אבטלה, תשלום דמי לידה, תשלום הבטחת הכנסה ועוד.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה