יום שבת, 29 ביוני 2013

מניית שפע ימים



שפע ימים לחיפוש אבני חן, יהלומים וזהב
חברת שפע ימים בע"מ הוקמה בשנת 1999 כחברה אשר תחומי ההתמחות שלה הינם חיפושי יהלומים, חיפושי זהב ואבני חן. החברה הוקמה במטרה לכרות אבנים אלה באדמת מדינת ישראל. החברה הזו מחזיקה בהיתרים בלעדיים לחיפוש וכרייה אשר היא קבלה אוצם מהמשרד לאנרגיה והמים בשטח הכולל של 660 אלף דונם. שטחים אלה כוללים את נחל הקישון, עמק זבולון ועמק יזרעאל, הכרמל, רמות מנשה ומגדל העמק. החברה מתמקדת באיזורים אלה משום שיש מידע גיאולוגי וגיאופיזי די וודאי, אשר מאשר כי רכס הכרמל מורכב מגופים מגנטיים שהתרחשה בהם פעילות געשית אשר מצביעה על היתכנות אבנים יקרות באזור מסוים זה דווקא. נחל הקישון ואגן הניקוז שלו מהווים נתיב להובלת אבנים יקרות אלה. מניית שפע ימים נסחרת בבורסה של תל אביב מאז שנת 2012.
פעילות החברה הלכה למעשה בשטח
חשוב להצביע על כך, כי במסגרת פעילותה של החברה נמצאו עד היום עשרות אלפי מינרלים אשר מצביעים על המצאות יהלומים, כאשר בינהם גארנט, אילמניט, ספינל, וקלינופירוקסן. בין ממצאי החברה ישנם גם יהלומים ואבני חן אחרות כמו ספיר, אודם וגם מואסניט. כמו כן נמצאו מספר גרגרי זהב וכסף, אך החברה עסוקה בעיקר בחיפוש מרבצי יהלומים כמובן.


שפע ימים מצטרפת לבורסה
בשנת 2012 אושרה עסקה בין חברת שפע ימים לחברת השלד הבורסאית "אלוני מיתר". אלוני מיתר קנתה 75% מחברת שפע ימים תמורת 90% מהון המניות שלה. שם חברת השלד שונה ל "שפע ימים בע"מ", וכיום היא נסחרת בבורסה בשם זה. מניית שפע ימים החלה להיסחר בבורסה בתאריך - 26/8/12 .
מניית שפע ימים בבורסה
משנת 1999 ועד ליום המסחר הראשון של מניית שפע ימים בבורסה גייסה החברה 181 בעלי מניות פרטיים בארץ ובחו"ל אשר השקיעו יחד כ- 14 מליון דולר. מניית שפע ימים היו בבעלות חברת אייט גלובל קורפ – כ 42.33 אחוז, ומאה ואחד אחזקות שבבעלות משפחת טאוב הפעילה בתחום היהלומים – 7.2%. יתר מניות שפע ימים מחזקות על ידי משקיעים רבים וקטנים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה