יום שלישי, 4 ביוני 2013

זכיינות



זכיינות הוא סוג של עסק אשר בו חברה בעלת שם ומוניטין בתחום צרכני כל שהוא נותנת לאדם את הזכות להשתמש בשם של החברה ובשיטות העסקיות שלה לתקופה מסויימת, וכל זאת, תמורת תשלום או תמורת אחוזים מן הרווחים אשר אותו מפעיל של העסק. זכיינות הינה שיטה בעלת יתרונות רבים שיכולים להביא להצלחה עסקית של שני הצדדים. על מנת להיכנס לעסקה מסוג זה יש לעשות שיקולים כלכליים כמו בדיקת כדאיות, מכיוון שלא כל עסק זכיינות הוא עסק מצליח בהכרח. לפני הכניסה לעסק זכיינות מומלץ לקבל ייעוץ מקצועי כדי לדעת את כדאיות ההשקעה שלכם.
כיצד זה עובד?
זכיינות היא מערכת עסקית אשר בין הזכיין לבין חברת האם אשר מאפשרת לו להשתמש בשם החברה ובסימני המסחר שלה תמורת אחוזים מרווחי העסק או בתמורה לתשלום אשר הוא משקיע בעסק. בעל הזכיון מקבל מחברת האם את התוכנית העסקית ואת צורת הניהול כולל את השיווק של המותג והפרסום של המוצרים השונים. בעל הזכיון אמור לפעול בצורה אשר בה מתנהלת החברה ועל פי הנחיותיה. מרחב התמרון שלו קטן יחסית, אבל בתמורה הוא מקבל מערך מוכן, מותג מוכר ופרסום שעובד לטובתו.



כיצד לקבל זכיינות משתלמת
על מנת לקבל זכיינות משתלמת יש לעשות את הדברים הבאים ובצורה הנכונה ביותר:
קבלת ייעוץ – מומלץ לקבל ייעוץ מקצועי מתחום העיסוק של חברת האם, וזאת על מנת להבין את הסיכונים והסיכויים של בית עסק כזה להצליח בסופו של דבר.
משא ומתן – יש לנהל משא ומתן עם נציגי החברה בכל הנוגע לתשלומים ולהעברת הרווחים ויש להגיע לתנאים שיהיו נוחים ומקובלים על שני הצדדים. אסור לשכוח כי מדובר ברומן ארוך טווח ויש לשמור על יחסים טובים בין הצדדים כל הזמן.
תקופת הזכיינות ובלעדיות – חשוב שתקופת הזכיינות תהיה ארוכה ולא קצרה וכי תהיה לכם בלעדיות על שטח מסויים כדי לא ליצור תחרות בין הזכיינים השונים של אותה החברה. על כלה אלה מומלץ להפקיד עורך דין שידע לקרוא את החוזה ולערוך בו שינויים במידת הצורך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה