יום שלישי, 29 בדצמבר 2015

מכירת זהב ישן




מכירת זהב ישן מאפשרת לאנשים לוותר על זהב שיש ברשותם בתמורה לתשלום במזומן. לזהב יש תכונות שונות שגרמו מאז ומעולם לאנשים לרדוף אחריו ואחת התכונות היא היכולת שלו לשמור על ערך גבוה. הערך של הזהב אינו משתנה ואיכות הזהב זהה בעת הרכישה שלו ובעת המכירה. הערך של הזהב נמדד בקראט כאשר ככל שהזהב נקי יותר וטהור יותר כך הוא נחשב לאיכותי והקראט עולה כשהמקסימום שלו יכול להגיע אל 24 קראט. חשוב לדעת שהערך של הזהב בעת הקנייה שלו יהיה הערך שלו בעת המכירה מבחינת הניקיון שלו וכי אם ישנה הערכת שווי לא תואמת יש לברר מדוע.

הליך מכירת הזהב

בתהליך מכירת זהב ישן מתבצעות שתי בדיקות עיקריות. בדיקה אחת היא משקלו של הזהב ובדיקה שניה היא הערך שלו. ישנם חפצים ותכשיטים שאינם עשויים רק מזהב ואז יש לבחון כמה מתוך התכשיט או החפץ הוא זהב ולהעריך אותו. דוגמה לכך יכולה להיות בטבעות שמשובצות באבנים וחפצים שעשויים רק במקצתם מזהב. לאחר הערכה של החפץ או התכשיט ומדידת המשקל שלו אפשר לקבל הצעת מכיר עבור המכירה.


למי כדאי לפנות לצורך מכירה

בבחינה למי כשאי לפנות לצורך מכירת זהב ישן יש לבדוק איזה תהליך עוברים ומהו שווי הזהב ביום המכירה. בכל מקרה שבו מתעורר חשד לגבי הקונה כדאי מאד לבחון את הנושא ולנסות אילו לפנות אל רוכש אחר שייתן הערכה והצעה לרכישה.

מה מקבלים בתמורה לזהב

כדי להבין כמה כסף מקבלים במכירת של זהב ישן יש למדוד אותו ולהעריך אותו. לאחר הערכה תתבצע ההחלטה אם למכור את הזהב או לא. בכל מקרה נהוג שהמכירה תתבצע בתמורה למזומן ולא מומלץ להסכים לתשלום אחר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה