יום שני, 28 בדצמבר 2015

גיוס אשראי לעסקים

במדינת ישראל פועלים למעלה מחמש מאות אלף עסקים, מהם כ- תשעים ותשעה אחוזים מוגדרים כעסקים קטנים ובינוניים – של מחזור שנתי עד עשרים מיליון ₪ לעסק קטן ועד מאה מיליון ₪ לעסק בינוני, על פי סקר אשר ערכה לאחרונה הרשות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, נמצא כי הקושי המשמעותי הגדול בו נמצאים עסקים הינו הקושי בביצוע גיוס אשראי לעסקים בנקאי וכן חוץ בנקאי.

מטרת גיוס אשראי לעסקים

הרוב הגדול של העסקים נדרש לבצע גיוס אשראי לעסקים באחד מן השלבים במהלך חייו של העסק, בעת גיוס האשראי ישנה חשיבות מכרעת להתאמת סוג האשראי למטרת האשראי, להלן כמה דוגמאות להבהרת העניין:

* מימון הון חוזר – לחברה יש פער בתזרים המזומנים וזאת בשל העובדה שנוצר פער בין קבלת הכספים מלקוחות ומימון מלאי בעסק במידה וקיים לבין התשלום לספקים של העסק כאשר העדיפות במקרה זה היא לאשראי לטווח זמן קצר בדמות מסגרת שוטפת בעובר ושב או מסגרת ניכיונות.
* מימון הקמתו של עסק חדש – בעל עסק אשר רוצה לבצע גיוס אשראי לעסקים לצורכי הקמת עסק חדש, לצורך כך עליו לגייס בנוסף להון העצמי שהוא הביא עמו אשר מושקע בעסק גם אשראי חיצוני, כאשר העדיפות היא להלוואה עם פריסה לזמן ארוך, לרוב עד חמש שנים.
* מימון פעילות השקעה בעסק – העסק שלכם משגשג ואתם מעוניינים להרחיב אותו, לצורך כך נוצר הצורך ברכישת מכונות, ציוד, מבנה או גיוס כוח אדם נוסף כאשר העדיפות במקרה זה היא גיוס אשראי לעסקים לטווח ארוך כדי שלא יכביד על תזרים המזומנים של העסק. המערכת הבנקאית – במדינת ישראל פועלות חמש קבוצות בנקאיות גדולות, אשר מספקות תשעים וחמישה אחוזים מסך האשראי העסקי – פועלים, לאומי, דיסקונט, הבינלאומי הראשון וטפחות.

גיוס אשראי לעסקים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה