יום שני, 18 במרץ 2013

רישום חברה חדשה



רישום חברה חדשה במדינת ישראל
כאשר אתם שוקלים באיזה סטאטוס רשמי לפתוח את העסק החדש שלכם, חשוב מאד שתקחו בחשבון את כל חוקי המיסוי ועוד אלמנטים שונים אשר מפרידים בין כל סוגי הסטאטוס אשר קיימים כיום על פי החוק במדינת ישראל. לדוגמא, אין עוררין על כך כי אחד היתרונות שמושכים לא מעט בעלי עסקים לבצע רישום חברה חדשה, הוא מן הסתם הנושא החשוב של האחריות המוגבלת. השיקולים הנכונים לביצוע רישום חברה חדשה הם שיקולים אשר נובעים מרווחי החברה וקידומה ולא הגבלת האחריות בלבד. מאמר שלפניכם יספר לכם על האחריות המוגבלת ועל היתרונות והחסרונות שלה.

מהי הגבלת אחריות המתקבלת בעת רישום חברה חדשה במדינת ישראל
בעת רישום חברה חדשה חלה על בעל החברה אחריות מוגבלת. משמעות האחריות המוגבלת היא כי במקרה זה, החברה הנה ישות משפטית העומדת בפני עצמה ואין בעליה ערבים לחובות שעלולה החברה לצבור. מלבד הגבלת האחריות על החובות, הגבלה זו קיימת גם על הרווחים של החברה. במילים פשוטות, במידה והחברה תפשוט את הרגל, זאת תהיה פשיטת רגל עסקית ולא אישית ובעל החברה לא יפגע. על מנת ליהנות מהיתרונות של הגבלת האחריות, לאחר רישום חברה חדשה, בעל החברה יתבקש למנות מנכ"ל וסמנכ"ל או לשמש בעצמו בתור אחד ממנהלי החברה.


מהם היתרונות של הגבלת אחריות
·         בעל החברה לא יצטרך לשאת בחובות החברה.
·         לושי החברה לא תהיה אפשרות לפתוח בהליכי הוצאה לפועל נגד בעל החברה.
·         הגבלת אחריות מפרידה בין בעל החברה לבין החברה, רווחיה והפסדיה.
מלבד יתרונות אלה, רישום חברה חדשה כרוך בלא מעט אספקטים נוספים שחשוב לקחת אותם בחשבון וביניהם העלות של תהליך הרישום ועלות האחזקה של חברה בע"מ.

מתלבטים האם כדאי לבצע רישום חברה חדשה על מנת ליהנות מחסינות?
על מנת לגבש החלטה בדבר רישום חברה חדשה, מומלץ לפנות ליועצים מומחים אשר מכירים את החוק הישראלי ואשר יוכלו לערוך את הבדיקה הדרושה על מנת להמליץ לרשום את העסק בתור חברה בע"מ או שמא כדי לדחות את הפעולה ולעשותה בעתיד.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה