יום שני, 18 במרץ 2013

אג"ח



כל מה שרציתם לדעת על אג"ח
אג"ח הוא הקיצור המקובל כיום לביטוי אגרות חוב. מדובר על שיטה ייחודית למסחר בבורסה, אשר שונה מהתחום של מסחר במניות. ניתן למעשה להסתכל על אג"ח כעל סוג של הלוואה אשר הציבור נותן לחברות אחרות, לתאגידים, לממשלה, או לרשויות מקומיות. מדובר על שיטת מסחר ייחודית ביותר ללא כל ספק שכן כאן אתם בעצם בתפקיד המלווים, ועל כן אתם יכולים גם ליהנות מהתשואה והריבית בבוא היום בעת הפידיון של האגרת.

איך זה עובד?
למעשה, אג"ח הוא סוג של הלוואה אשר ניתן לסחור בה. האדם אשר רוכש את האג"ח בעצם מבצע סוג של השקעה. כל מי שמנפיק את האג"ח בעצם מחפש אנשים אשר ישקיעו בו לצורך פרויקטים שונים. בחוזה של האג"ח רשום מועד התשואה ואחוז הריבית אשר אותו משקיע יקבל. לעתים מדובר על תשואה מיידית וחד פעמית, ולעתים על תשואה מסוימת לאורך זמן. כמו כן לעתים הריבית היא קבועה ולעתים היא משתנה.

  
איך סוחרים בזה?
חשוב מאד לזכור כי אג"ח הן נסחרות לחלוטין. אלו הן הלוואות אשר כל אדם יכול לקנות מאדם אחר, ואף ניתן לסחור בהן בין חברות שונות. על פי רוב על מנת להעריך את השווי של אג"ח נהוג להסתכל על כמה מרכיבים שונים כאלה ואחרים. קודם כל מסתכלים האם הגורם אשר הנפיק את האג"ח הוא גורם אשר ניתן לסמוך עליו - מבחינה זו האג"ח הממשלתיות והמוניציפליות נחשבות בטוחות יותר מהקונצרניות ( הפרטיות ). הדבר השני אשר עליו מסתכלים הוא שווי התשואה אשר תתקבל מן האג"ח.

לא בוחרים רק אחד
כמובן שאתם לא חייבים לבחור רק אגרת חוב אחת בלבד. על פי רוב הסחר באג"ח הוא משולב עם כמה אג"ח שונות, על מנת שיהיה אפשר לקבל תשואה גבוהה יותר. אפשר לשלב בין האג"ח הממשלתיות לקונצרניות על מנת ליהנות מצד אחד מרשת ביטחון ומן הצד השני גם לאפשר פוטנציאל לתשואה גבוהה. יש אפשרויות שונות ומגוונות מאד, ואפשר גם להתייעץ בנושא עם אנשי מקצוע רלבנטים מן התחום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה