יום שני, 18 במרץ 2013

מניית בבילון



העלייה של מניית בבילון
אין זה סוד, כי במשך חודשים ארוכים, מניית בבילון דשדשה יחסית בשוק המניות. אמנם החברה נחשבה כמבטיחה מאד, בין השאר בזכות שיתוף הפעולה שלה עם חברת גוגל הגדולה, אך היו לה גם עליות וירידות בדרך. הדבר הזה גרם למשקיעים להבין כי מניית בבילון איננה מניה יציבה במיוחד על כל המשתמע מכך. אולם, יחד עם זאת, יש לשים לב לעובדה, כי החל מתחילת חודש פברואר 2013, המניה עלתה באופן חד למדי. מדוע זה קרה, ומה ניתן לצפות לעתיד לבוא בהמשך הדרך?

עליה של המניה לקראת ההנפקה בארה"ב
כבר זמן מה שיש חרושת שמועות בנוגע להנפקה בארה"ב של מניית בבילון. השמועות הללו גרמו מחד לעליות במניה, ומצד שני כאשר ההנפקה לא התרחשה - המניות ירדו ומכאן נור המצב של אי היציבות עליו דיברנו בתחילה. כאשר בסוף ינואר 2013 יצאו בחברת בבילון עם הודעה כי המניה אכן תונפק בקרוב בארה"ב, אז בוצעה העליה החדשה בעלות המניה, ומאז היא שומרת על יציבות, לפחות יותר מן התקופה הקודמת, מן הסתם.

  
למה חשוב לשים לב?
כאשר אתם בוחנים לעומק את מניית בבילון זכרו כי לא רק ההנפקה בארה"ב עומדת כיום על הפרק. ברור שבחברת בבילון רוצים לייצר תשקיף שיראה למשקיעים בארה"ב כי המניה יציבה, אבל תמיד צריך לזכור מה עומד במרכז של מניית בבילון - שיתוף הפעולה עם גוגל. שת"פ זה הוא זה שמאפשר יותר מ80% מרווחי החברה. לכן, כאשר גוגל מצמצמת את שיתוף הפעולה שלה עם המניה - הדבר בהחלט מוריד אותה.

לכן תמיד לבדוק משני הכיוונים
אם כן, כשאתם בוחנים את מניית בבילון שימו לב לשני הכיוונים המנוגדים - מצד אחד ההנפקה בארה"ב שיכולה  להיות ללא ספק עם פוטנציאל רווחים רב, ומצד השני שיתוף הפעולה עם גוגל, אשר בימים אלו עומד יחסית בסימן שאלה, וככל הנראה הוא לא יתרחב. לכן, יש לעקוב אחרי ההודעות של חברת גוגל במקביל, ולשים לב האם בבילון אולי תחפש תחליפים בקרוב, כדי לאזן את המצב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה