יום ראשון, 31 במרץ 2013

אבן אודם



כל מה שלא ידעתם על אבן אודם
יש אזכורים רבים בהיסטוריה האנושית לשימושים שונים אשר היה עושה האדם באבנים אשר מצויות בטבע, ואשר שירתו אותו מעת לעת בצרכים שונים שהיו לו. אחת מן האבנים הבולטות ביותר מאז ועד היום היא לא אחרת מאשר אבן האודם. אבן אודם היא אחת מן האבנים היקרות היפות והנדירות ביותר. אזכורים של אבן אודם ניתן למצוא כבר מראשית ההיסטוריה ועוד בסיפורי התנ"ך אשר מפארים את האבן האדומה ומייחסים לה סגולות רבות ביותר הן ברמה המיסטית והן ברמה הפיזית. את אבן אודם ניתן למצוא בכמה אזורים בודדים בעולם והיא יכולה להגיע בקשת רחבה של גווני אדום. לפני שאבן זו הופכת לאבן יקרה באמצעות ליטוש, אבן אודם היא מינרל טבעי מבין הקשים ביותר שיצר הטבע.

סגולות של אבן אודם
לאבן אודם מייחסים סגולות רבות, חלקן רוחניות וחלקן פיזיות ממש. יש הטוענים כי אבן אודם מחזקת את העיניים ואת הלב, מרגיעה כעסים, מסייעת לפריון האישה וברפואה האלטרנטיבית משייכים לה תכונות ריפוי שונות. אומרים כי אבן אודם מעניקה מרץ, יכולה להפיג עייפות וחולשה ולהעניק שמחה ואושר.

כיצד נקבע מחירה של אבן אודם
מה שקובע את גובה מחירה של אבן אודם הוא הצבע שלה. את בדיקת הצבע לשם קביעת המחיר עורכים בשלושה שלבים; הגדרת הגוון הבסיסי, בדיקת התמזגות הגוונים האחרים בתוך הגוון הבסיסי ובדיקת עוצמת הצבע שיכולה לנוע בין חזק לחלש מאוד, כאשר האמצעי נחשב לאיכותי והיקר ביותר. מלבד הצבע, גורמים נוספים אשר משפיעים על מחירה של אבן אודם הם מידת הניקיון שלה, איכות החיתוך ומשקלה.


חיקויים סינטטיים של אבן אודם
מכיוון שמדובר על אחת האבנים הטבעיות הנדירות היקרות והיפות ביותר, קיימים לאבן אודם חיקויים סינטטיים אשר מספקים את אותו המראה הנחשק, אך הם נחשבים בתור אבן אודם סינטטית. על מנת להימנע מרכישה של זיוף, מומלץ לרכוש רק אבן אודם שמגיעה עם תעודה גמולוגית מורשית שבה מצוין המקור של האבן וכל הנתונים האחרים כמו הגדרה מדויקת של צבע, גודל ומשקל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה