יום שני, 18 במרץ 2013

שחרור ממעצר



כל מה שצריך לדעת על שחרור ממעצר בתנאים מגבילים
אין זה סוד כי המשפט הפלילי נחשב לתחום מורכב ביותר הן במשפט הישראלי והן במשפט הבין לאומי. זו הסיבה כי אנשים רבים אשר נחשדים בפלילים חוששים כל כך ממצב בו ייעצרו ייחקרו בין אם הם אכן אשמים ובין אם לאו. אחת האפשרויות להשיג שחרור ממעצר היא לדרוש זאת בתנאים מגבילים. מבחינת רשויות החוק והאכיפה, מטרתו של שחרור ממעצר בתנאים מגבילים היא לספק לנאשם מרווח אוטונומי מסוים אך להמשיך לעקוב אחר חייו. המשטרה מבצעת בדיקה לגבי האפשרות של הנאשם לעזוב את הארץ או לברוח ומחליטה בהתאם על שחרור מן הסוג הזה.
ההגבלות המלוות את השחרור

שחרור ממעצר בתנאים מגבילים הוא אלטרנטיבה עדיפה על כל אופציות אחרות שאפשר לחשוב עליהן במצב ביש מן הסוג הזה. החשוד נהנה מתחושת חופש מסוימת, אך עליו להתייצב במשטרה על פי ההגבלות אשר נקבעו בתנאי השחרור. מצד שני, השגה מהירה של שחרור ממעצר בתנאים מגבילים חוסכת המון עוגמת נפש.
מי זכאי לדרוש שחרור בתנאים מגבילים?
נאשמים שכבר הורשעו יתקשו מאוד לקבל שחרור בתנאים מגבילים. לעומת זאת, נאשמים העומדים למשפט בפעם הראשונה זוכים למידה מסוימת של הטבה עד אשר יוכח אחרת. נהוג למצוא את השחרור בתנאים מגבילים בעבירות של צווארון לבן או בפשעים קלים. במקרים אחרים המשטרה עצמה יוזמת את השחרור, על מנת להמשיך לאסוף ראיות עבור החקירה. אפשר לפעול גם למען חבר או קרוב משפחה, ויש להתייעץ עם עורך דין פלילי וגורמים מקצועיים נוספים גם לאחר השגת שחרור בתנאים מגבילים על מנת להבטיח את כל מימוש הזכויות של האזרח.

שמירה על זכויות היסוד של החשוד
שחרור ממעצר בתנאים מגבילים כולל מספר אפשרויות פעולה. מעצר בית יכול להיחשב שחרור כזה וכיום נעשה שימוש גם באזיק אלקטרוני. לא כל איסור שמטילה המשטרה הוא חוקי ויש לבחון זאת מול זכויות היסוד של החשוד. כל שחרור בתנאים מגבילים מחויב בסכום מסוים של ערבות עצמית או צד ג' ולעיתים גם איסור יציאה מהארץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה