יום רביעי, 8 באוקטובר 2014

פשפש המיטה



חרק זעיר וקטן חסר כנפיים ולמרות זאת בעל תפוצה ענפה בעולם כולו. זהו חרק חמקמק שימצא את דרכו לתוך ביתנו בדרכים רבות ומגוונות. לא צריך שתהיה לכם חיית מחמד בשביל לארח אותו, מספיק שיצאתם לחופשה והבאתם אתכם את פשפש המיטה בתוך המזוודה כי רוב מקומות המסתור שלו הם בחפצים, מיטות ומזרונים באשר הם.

פשפש המיטה

דרכי טיפול
ברגע שזיהיתם כי קיים חשש סביר להימצאות פשפש המיטה אצלכם בבית יש לזמן איש מקצוע המתמחה בחיסולו של הנגע הזה ויש לו רישיון ותעודה מהמשרד להגנת הסביבה לשימוש בחומרי ההדברה הנדרשים לצורך כך. הטיפול בבעיית פשפש המיטה תהיה משולבת בכמה אלמנטים על מנת לקבל תוצאות מכסימליות, החל מניקיון יסודי של הבית, כיבוס בגדים נגועים בטמפרטורה גבוהה, אם יש בעלי חיים בבית רצוי לחפוף אותם בשמפו נגד פשפשים כולל השלכה לאשפה חפצים נגועים וכלה בריסוס באמצעים כימיקלים למיגור התופעה.

התרבות
מאד חשוב לטפל בבעיה מהיסוד מכיוון שקצב ההתרבות של פשפש המיטה הוא מהיר ובמשך ארבעת החודשים שהוא חי הוא יכול להתרבות שלוש פעמים, כאשר בכל פעם הנקבה מטילה מעל 300 ביצים. לוקח לפשפש המיטה הבוגר בערך שבועיים מרגע בקיעתו ועד שהוא הופך להיות פשפש מיטה בוגר ופעיל.

תופעות העקיצה
כאמור, פשפש המיטה ניזון לרוב מבני האדם, מרחק העקיצות יהיה במרחק סנטימטרים בודדים אחד מהשני, זוהי תופעה שעדיין אין לה הסבר, ייתכן שלא בכל חלק בגוף יכול פשפש המיטה להחדיר את עוקצו. פשפש המיטה ניזון מאתנו עד חמש דקות ויעברו מספר ימים עד שבועות בודדים עד שיצטרך להיות מוזן שוב. עקיצותיו מלוות באדמומיות מקומיתהמלווה בגרד שזהו בעצם אנזים שמצוי ברוק של הפשפש שמוחדר אלינו. לרוב פגיעה זו עוברת עם מריחת משחות מתאימות ורק במקרים קיצוניים מופיעות תופעות אלרגיה קשות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה