יום רביעי, 8 באוקטובר 2014

סימון חלקים



סימון חלקים הוא סימון של מוצרים שונים בעקבות החלטה שיש לסמנם. הסימון משתנה בין המוצרים השונים וגם הדרך שבה מבצעים את הסימון עצמו שונה בין מוצר אחד לאחר. ישנם שמבצעים את הסימון של החלקים דרך מדבקה ויש שמבצעים זאת באמצעי החריטה השונים ואז הסימון הוא חלק מהמוצר עצמו. החשוב הוא לעשות סימון חלקים שאינו יורד על מנת שאפשר יהיה לזהות אותו עם המקור שלו. כמובן, בכל מוצר יש לפרט את הסימון באופן שונה ולכן כשמתכננים לעשות סימון חלקים יש לראות דבר ראשון את החלק ואת הדרישות מה צריך להיות בסימון.

סימון חלקים

התאמת הסימון
ישנו חוק אשר מחייב על סימון חלקים ולרוב ברור מאד מה חייב להיות בסימון. הסימון יכול להיות של המפעל המייצר, ארץ הייצור, ברקוד או כל דבר אחר. כאשר מתאימים את הסימון ואופן הסימון יש לראות את החלק עצמו ולברר מה חייב להיות כשעושים את הסימון. מה שברור הוא שכאשר מתכננים סימון חלקים יש לעשות זאת כך שהסימון יישאר ולא ירד גם אם מדובר על הובלה ארוכה.

הסימון חייב להישאר
את סימון החלקים ניתן לעשות בשימוש במדבקה או חריטה כשהחשוב ביותר הוא שהסימון יחזיק מעמד. ישנן מדבקות בעלות דבק חזק מאד ששימוש בו מאפשר לסימון להישאר גם לאחר זמן רב מאד ואפילו לאחר מגע במים במקרים מסוימים. אם הסימון נעשה דרך מדבקה חשוב להתייחס לחלק המסומן ולהתאים את המדבקה והאזור בו תודבק כך שלא יהיו קצוות משוחררים.

מיקום הסימון
כל מי שמייצר חלקים יודע היכן צריך להיות ממוקם הסימון שלהם. חשוב לתכנן מראש את המיקום על מנת לתכנן סימון חלקים בתהליך הייצור ולהחליט האם הוא יתבצע במפעל או במקום אחר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה