יום שבת, 18 באוקטובר 2014

עסקים משפחתיים



עסקים משפחתיים

בעולם שבו אנחנו חיים כמעט כל אחד מרגיש את הלחץ להתפרנס ולעשות את זה בכבוד, כי מי שלא עומד בקצב עלול למצוא את עצמו במצב קשה. זו אחת מהסיבות לכך שתמיד עסקים משפחתיים הם עסקים שרוצים לשמור עליהם ולהגדיל אותם כמה שרק אפשר, כי אם קיים כבר עסק משפחתי מוצלח אז למה לא להפוך אותו לעוד יותר מוצלח? אם יש לכם עסק משפחתי ואם הילדים שלכם יוכלו להשתלב בו בעתיד הרי שזה כדאי, כי זו הדרך שבעזרתה תוכלו לסלול להם עתיד טוב יותר.


המורכבות של עסק משפחתי

כאשר מדברים על עסקים משפחתיים לא מדברים רק על דבר פשוט וקל, כי למעשה עסקים משפחתיים כוללים בתוכם גם לא מעט אינטריגות וקשיים. אחד מהדברים החשובים ביותר זה לעשות את ההפרדה בין ניהול המשפחה ובין ניהול העסק, כי אחרת גם בשעת ארוחת הצהריים המשפחתית של יום שישי או שבת התחושה תהייה של עבודה. יש לכך משמעות אדירה ומומלץ ביותר להשקיע בנושא הזה לא מעט.



חלוקת תפקידים ברורה

עוד דבר שצריך להקפיד עליו כשרוצים לנהל עסקים משפחתיים, זה הנושא של חלוקת התפקידים. לכל אחד צריך להיות תפקיד מאוד ברור בעסק כדי שלא יהיו ויכוחים ומריבות, ולרוב גם עדיף שהכול ינוהל בעזרת חוזים ובצורה חוקית. כל הפרטים האלה יכולים להשפיע על הצלחתם או כישלונם של עסקים משפחתיים ולכן חשוב להקפיד על זה.


אחוזים בעסק

הנושא האחרון שצריך להתייחס אליו בניהול של עסקים משפחתיים זה כמובן הנושא של חלוקת האחוזים. לכל אחד יש אחוזים אחרים בעסק ורווחים אחרים שהוא יכול לצפות להם, וחשוב שהדברים האלה יהיו מסודרים בצורה נכונה כי רק כך העסק המשפחתי יוכל להצליח. 


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה