יום שבת, 31 במאי 2014

טיפולי שורש



ההליך של טיפולי שורש
טיפולי שורש נחוצים כאשר העששת חודרת לתוך השן ומגיעה לאיזור כלי הדם והעצבים. במצב זה יש סכנה להתפוררות השן כתוצאה מזיהומים, ואם לא מטפלים בדבר בזמן יש סכנה שהשן כולה תאבד ויהיה צורך לעקור אותה ולהשתיל חדשה. טיפולי שורש נעשים על ידי רופא שיניים מומחה ויש כמה שלבים שיש להקפיד עליהם.
הפעולות העיקריות של טיפולי שורש
באופן עקרוני יש חמש פעולות שעל רופא השיניים לבצע בעת טיפולי שורש, או חמישה שלבים. כל הפעולות חייבות להתבצע בדיוק מירבי וברמה מקצועית גבוהה במיוחד כדי להבטיח את חוזקה השן המטופלת ועמידותה לשנים ארוכות.
למרות הדיוק הרב הנדרש בעת ביצוע טיפולי שורש הדבר נחשב להליך קל יחסית וזאת עקב הידע הרב שהצטבר במהלך כל השנים שניתנו טיפולי שורש. טיפולי שורש משתרעים על פני שתיים או שלוש פגישות ויש מקרים שניתן לסיים זאת בפגישה אחת בלבד.
שלבי הפעולות של טיפולי שורש
חמשת השלבים של טיפולי שורש הם:
1.      צילום רנטגן של השן – צילום זה מאד חשוב והוא נועד לבדוק את מצבה של השן הפגומה וללמוד על דרך הטיפול הרצוייה בשן. הצילום מתמקד בתעלת השן כדי להבין עד איזה עומק חדרה העששת לתוך השן.
2.      הרדמה מקומית – השלב הבא הוא ביצוע הרדמה מקומית כדי להיות בטוחים שהמטופל לא ירגיש דבר בזמן הטיפול.
3.      פתיחת השן וסילוק העששת – הרופא פותח את השן ומסלק את העששת ואת כל הזיהומים שחדרו לשן.
4.      חיטוי של תעלות השן והרקמות הפנימיות – הניקוי והחיטוי נעשה על ידי מברשות קטנטנות ולאחר הניקוי שוטפים את התעלות כדי להבטיח ניקיון מוחלט מחיידקים ומגורמי זיהום אחרים.
5.      סתימת השן – השלב האחרון הוא סתימת השן עם חומר סתימה מיוחד.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה