יום חמישי, 22 במאי 2014

ממירים קטליטים



כיצד לרכוש ממירים קטליטים
מכיוון שעלותם של ממירים קטליטים היא יקרה יחסית עבור חלק כה קטן ברכב יש לדעת כיצד לחפש ולרכוש ממירים קטליטים בצורה סבירה. ממירים קטליטים חייבים לעמוד בתקן האיכות שקבע מכון התקנים כדי שניתן יהיה למכור אותם לציבור. אבל כמו בכל תחום, גם בתחום זה יש פרצות רבות ויש מוצרים רבים מסוגים אלה המיובאים מסין או טאיוון שאיכותם ירודה. אך מחשב הרכב יכול לזהות כל שינוי שחל בממיר הקטליטי על ידי זיהוי זיופים בביצועי המנוע ותצרוכת הדלק גם כשמדובר בממיר חדש.

כך תזהו ממירים קטליטים מקוריים
ממירים קטליטים מקוריים מגיעים כשהם ארוזים בקופסאות שעליהן מודפס שם היצרן וארץ הייצור של החלק. אך כולנו מכירים את יכולת הזיוף ולעיתים קשה לדעת כי מה שמצוין על גבי האריזה הוא הדבר שתקבלו בפועל. ומכיוון שברוב הממירים הקטליטים אין סימנים ברורים על הממיר עצמו, היצרן או ארץ הייצור יש לבחון אותם באופן הבא:
  • שם היצרן – בחלק מהממירים מופיע שם היצרן כשהוא חרוט על גבי החלק עצמו.
  • מק"ט היצרן – על גבי ממירים קטליטים רבים מופיע מספר המק"ט וניתן לבדוק אותו באינטרנט ולוודא כי הוא תואם את נפח הרכב שלכם.
  • הטבעת האות N – מעידה כי ממירים קטליטים אלה חדשים בניגוד לממירים מחודשים או משומשים.
  • הטבעת האותיות CA – מעיד כי הממיר עומד בתקן של מדינת קליפורניה שהוא המחמיר ביותר בעולם. אותיות אלה מעידות על איכותו של הממיר.
  • תאריך הייצור – על ממירים קטליטים מקוריים מוטבע גם תאריך הייצור בארבע ספרות כדוגמת: 1213 שפירושו דצמבר 2013.
  • אותיות קוד שם היצרן – גם אלה מוטבעים על הממירים ומעידים כי זהו חלק מקורי של היצרן כדוגמת ET המסמל את היצרן הידוע EMICO TECHNOLOGIES, וישנם יצרנים נוספים בעלי תקנים כדוגמת, BO=BOSAL, CE=MAGNAFLOW.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה