יום שבת, 3 במאי 2014

השתלת שיניים ממוחשבת



השלבים השונים של השתלת שיניים ממוחשבת
השתלת שיניים ממוחשבת הינה הליך שעוזר לרופא השיניים לתכנן נכון את השתלת השיניים וממזערת את האפשרות לטעות אנוש. השתלת שיניים ממוחשבת מפחיתה את הצורך בפתיחת החניכיים, את הצורך בתפרים, בכאבים, נפיחויות מעיקות וזמן המתנה ארוך לקליטת השתלים, ואף מקטינה את יכולת דחיית השתלים כפי שקורה לעיתים בשיטה הרגילה. השתלת שיניים ממוחשבת היא למעשה השתלה באמצעות שבלונה שהיא טיפול כמעט וירטואלי ולא פולשני, ללא חתכים, תפרים וכדומה.
שלבי הטיפול הם:
צילום CT ממוחשב – זהו צילום תלת מימד מיוחד שהרופא מקבל כדי לתכנן את מערכת השתלים שעליהם יורכבו השיניים. תחילה משרטטים את התוכנית ורק לאחר מכן יוצאים לבצע את השתלים.
הכנת השבלונה – לאחר שמסיים הרופא לנתח את צילום ה CT הוא בוחר את המיקום, הזווית ועומק השתל ועושה השלתה וירטואלית במחשב. על בסיס תכנית זו מכינים שבלונה מדוייקת המותאמת ללסת. בשבלונה פותחים פתחים במקומות המדויקים ובזוויות המדויקות שתוכננו מראש. כל זה נעשה ללא נוכחות המטופל במרפאה.
ההשתלה – לפני ההשתלה מניחים את השבלונה בפה של המטופל על החניכיים מבלי לחתוך אותם כלל. דרך הפתחים שבשבלונה מחדירים את השתלים המוכנים מראש במקומות שתוכננו מראש. לאחר מיקום השתלים המדויק מסירים את השבלונה מהפה. השתלת שתל בודד לוקחת עשר דקות בלבד (!) בשיטה זו, והשתלת לסת שלמה לוקחת כשעה. ברוב המקרים ניתן להסתפק בארבע שתלים בלסת התחתונה המסוגלים לתמוך בגשר שלם שעליו יותקנו עד 14 שיניים. בלסת העליונה משתילים לפחות 6 שתלים לצורך כך.
הרכבת השיניים – השלב האחרון של השתלת שיניים ממוחשבת הוא הרכבת הגשר והעמסת השיניים. את אלה ניתן לעשות באופן מיידי על השתלים וזה אומר שאת כל הטיפול ניתן לסיים ביום אחד.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה