יום ראשון, 29 ביולי 2012

דרושים



מודעת דרושים טובה – היחס הנכון בין מעביד לעובד
בזמנים בהם שוק העבודה מקרטע, מודעות דרושים הופכות למצרך נדרש על ידי אנשים שאיבדו את עבודתם ומחפשים מקור פרנסה חדש. לעיתים, אנשים שאינם בעלי השכלה מתאימה או ניסיון רב, עדיין מחליטים לפנות למודעות דרושים שאינן רלוונטיות להם, ולו רק כדי לשלוח את לחמם על המים. אנשים אחרים מעדיפים להתמקד במודעות דרושים שמתאימות להם באופן מדויק ומסרבים לשלוח קורות חיים לעבודה שנראית להם פשוטה מדי או פחות מכובדת ממה שציפו.

שתי גישות למודעות דרושים

בעוד שישנם כאלו שמעדיפים לקבל קורות חיים רבים ככל האפשר ולהשאיר לעצמם את מלאכת הסינון של הפונים למודעות דרושים שפרסמו, מנהלי כוח אדם אחרים מעדיפים לפרסם מודעות דרושים מדוייקות ומחמירות שלא מעניקות סיכוי למישהו שחסר לו פרמטר אחד או שניים מתוך רשימת הדרישות. מחקרים שונים הראו שהגישה השנייה אינה יעילה, ולרוב מחפשי עבודה ישלחו קורות חיים גם כשאין להם את כל הדרישות הנחוצות.


חיפוש עבודה נכון

חיפוש עבודה נכון לא מתחיל רק בדרך שבה אנחנו עונים למודעת דרושים כלשהי, אלא גם בדרך בה אנחנו מנסחים את מסרי הפנייה שלנו וממקדים אותם מול מודעת הדרושים הספציפית. מודעות דרושים רבות מחייבות התאמה לסגנון של המעביד. חברות שמפרסמות מודעת דרושים בשפה נינוחה ישמחו לקבל פנייה אישית נינוחה המותאמת לשפתן, כך העובד מצטייר כמתאים לסגנון החברה. חברה בעלת דרישות חמורות וניסוח מדוקדק ורשמי, לא תפסח על פנייה בשפה רשמית.

האחריות גם על המפרסם

יש חשיבות עצומה לניסוח מודעת דרושים על ידי המפרסם, שתביא אכן את המועמדים הראויים לפנות אל אותה מודעה. האחריות לקבל את הפניות הכי מדויקות למודעת דרושים כלשהי, מוטלת גם על המפרסם אותה. מודעות המנוסחות בלשון לא ברורה, עם דרישות שאינן מפורטות כמו שצריך, יזכו להיענות של אנשים שאינם מתאימים כלל לעבודה וכך יצרו אצל המפרסם עבודה נוספת מיותרת בסינון הפניות הרבות כל כך שיזרמו עוד ועוד שלא לצורך. חשוב מאד למקד את החיפוש ולתאר את המאפיינים הדרושים בצורה בהירה ומדויקת.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה