יום רביעי, 18 ביולי 2012

פתיחת חברה בע"מ

כאשר אתם עומדים בפני פתיחת עסק חדש, עומדות בפניכם כמה אופציות של סטאטוס העסק. זה יכול להיות עוסק פטור, עוסק מורשה או דווקא חברה בע"מ. לכל אחד מסוגי הסטאטוס חוקים ותקנות על פיהם יש לפעול. פתיחת חברה בע"מ היא זכות בסיסית של כל אדם, כל עוד מטרות החברה אינן נוגדות את תקנת הציבור. חברה יכולה להיות בבעלות בעל מניות אחד או בבעלות כמה אנשים ובמידה והחברה היא באחריות מוגבלת יש להוסיף לשם החברה את המילים "בעירבון מוגבל" או "בע"מ" בסוף השם.
סוגים שונים של חברות
חשוב מאד לדעת מראש, כי פתיחת חברה בע"מ היא הליך רציני שדורש הכנה ומשאבים מראש. ישנם מרכיבים שונים שמעצבים את מבנה העסק והגדרתו. כמו כן ישנם כמה סוגי חברות שניתן לפתוח והן חברה פרטית בבעלות אדם אחד או מספר מצומצם של בעלים, חברה ציבורית שנשלטת על ידי הציבור באמצעות הבורסה, וחברה בע"מ – בעירבון מוגבל המגדיר את החברה כיישות עצמאית ובעת תביעה היא תופנה לחברה ולא לבעלייה.

פתיחת חברה בע"מ – ההליך
כדי לבצע פתיחת חברה בע"מ יש למלא בראש ובראשונה טופס רישום חברה (טופס 1) שהוא טופס רישום ודיווח ויש למלא טופס 2 שהוא טופס הצהרת הדירקטורים הראשונים ותקנון החברה. יש למלא את זהות כל החותמים ולאמת זאת באמצעות עורך דין. בנוסף יש לשלם את אגרת הרישום כדי לסכם את התהליך שמתבצע כולו במשרדי רשם החברות שבירושלים. רשם החברות מוודא כי הבקשה ממלאת אחר כל התנאים והדרישות עבור פתיחת חברה בע"מ. בעת הרישום ינופק לחברה תעודת התאגדות עם מספר רישום החברה והתאריך של ההתאגדות.
פתיחת חברה בע"מ – רק עם איש מקצוע מיומן
הבחירה לפתוח חברה היא זכות אבל לדעת איזו חברה מתאימה לאיזה עסק איננה עניין קל תמיד. משרד עורכי דין או רואי חשבון המתמחים בהליך של פתיחת חברה בע"מ יוכלו לבחון יחד איתכם את המצב כדי לדעת האם פתיחת חברה בע"מ נחוצה כאן או שאולי סוג אחר של התאגדות יהיה מתאים יותר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה