יום שלישי, 17 ביולי 2012

דמיון מודרך


לטפח את עצמכם עם דמיון מודרך
בעיות שונות בהם אנו נתקלים בחיינו נראות לנו לעיתים בלתי פתירות. מסתבר שיש כלים שונים שיכולים לסייע בפתרון בעיות מכל סוג שהוא. מדהים לגלות, עד כמה אמנות הדמיון היא תחום שיכול להשפיע בצורה חזקה מאד על אנשים. לרוב אנו חושבים שפיתוח המוח שלנו נעשה בעיקר ע"י חשיבה לוגית מסוימת, אשר מכוונת אל הצד השמאלי של המוח. זוהי החשיבה המתמטית על גווניה, כמו גם החשיבה המילולית שמאפשרת לנו לתקשר בשפה בדיבור ובכתיבה. עם זאת, קיים גם הצד הימני של המוח, אשר גם הוא חשוב, והוא יכול להתפתח בכיוונים אחרים לגמרי - כיוונים של חשיבה בתמונות.

החשיבה הייחודית לאדם
טכניקות של דמיון מודרך, התבססות על הצד הימני של המוח הן ייחודיות לאדם. נכון להיום לא קיים כנראה עוד בע"ח שמסוגל לדמיין תמונות שונות שעולות בראשו, ולהבין גם שמדובר בדמיון. אולם, בדיוק על טכניקה זו של חשיבה בתמונות ופיתוח המוח, מבוסס טיפול של דמיון מודרך. הרעיון הוא לאפשר למטופל לדמיין את הסיטואציות השונות, ובכך להתגבר על בעיות ומכשולים שונים בחייו, כאשר בדמיון הבעיות כמובן אינן מופיעות.



לעבור מן השלילי אל החיובי
אולם מה קורה כאשר אדם מגיע לטיפול של דמיון מודרך, ולפתע כל המחשבות הרעות צצות למעלה מתוך המודע או הלא מודע? במצב כזה, יש כמובן חשיבות לכך שטיפול של דמיון מודרך - הוא מודרך! הטיפול נעשה ע"י איש מקצוע שיודע תמיד לכוון את המטופל לעבר היעדים הטובים עבורו, תוך כדי הבנה של התסריטים השונים שעוברים בראש של המטופל. לכן דמיון מודרך הוא חשוב, ודורש גם ידיים מקצועיות שיטפלו במקרים השונים בעדינות.

מטפל בשורה של מצבים
יש מקרים שבהם אנשים הולכים לטיפול של דמיון מודרך, בשל בעיה כלשהי שהתפרצה אצלם לפתע פתאום. לעומת זאת יש אנשים שהולכים לעבור טיפול של דמיון מודרך דווקא כהכנה לשלב חדש בחיים שלהם - נישואין, היריון, לידה, מעבר למקום חדש, עבודה חדשה, וכיו"ב. בכל אחד מהמקרים הללו, הדמיון המודרך יכול לסייע רבות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה