יום ראשון, 2 בינואר 2011

טיפולים פסיכולוגיים


טיפולים פסיכולוגיים הפכו כמעין טרנד בשנים האחרונות. אנשים הנמצאים בצומת דרכים או בתקופה זמנית קשה כמו: משבר נישואין, בעיות בעבודה, התלבטות בבחירת מקצוע ועוד, פונים חיש אל פסיכולוגים ועוברים טיפולים קצרים בני עשרה עד חמישה עשר מפגשים. 

טיפולים פסיכולוגיים במצבי משבר קשים, בתקופות של  דיכאון או כאשר סובלים מהתקפי חרדה מצריכים השקעה והתמדה בטיפולים ארוכים וממושכים.

טיפולים פסיכולוגיים - במי נבחר, בפסיכולוג או בפסיכיאטר?

  • טיפולים פסיכולוגיים הם טיפולים המבוססים על שיחות מעמיקות וחשיפה אינטימית של נפש המטופל. בטיפולים פסיכולוגיים לא מקבל המטופל תרופות פסיכיאטריות, רק  רופא פסיכיאטר מורשה לתת תרופות פסיכיאטריות .
טיפולים פסיכולוגיים
  • בשל התרופות הפסיכיאטריות, טיפולים פסיכיאטריים קצרים יותר מאשר הטיפולים הפסיכולוגיים.
  • לכאורה נראה כי הטיפול הפסיכיאטרי מצליח יותר והמטופלים מצליחים להשתקם מהר יותר בעזרת התרופות, אך חשוב לדעת כי לתרופות הפסיכיאטריות יש תופעות לוואי רבות, חלקן קשות .
  • טיפולים פסיכיאטריים הם אומנם טיפולים ארוכי טווח, אך הם מצליחים לשפר את איכות החיים של המטופלים ולהבריא אותם ללא תופעות לוואי מזיקות .
טיפולים פסיכיאטריים - איך נבחר את המטפל הטוב ביותר?

  • לפי התעודות - לא כל מי שסיים לימודי פסיכולוגיה הוא פסיכולוג. כדי להיות פסיכולוג וכדי להיות מורשה לעסוק בתחום, על המטפל לסיים לימודי תואר שני בפסיכולוגיה ולעבור התמחות  ארוכה של פסיכולוגיה קלינית.
  • לפי המלצות  - מומלץ לקבל המלצות על הפסיכולוג לפני שמתחילים לטפל אצלו. אם אנו לא יכולים לקבל המלצות מחברים או מידידים אפשר לחפש ברשת האינטרנט. בפורומים השונים הדנים בבעיות פסיכולוגיות נוכל לקרוא ולבקש המלצות אודות הפסיכולוגיים הטובים ביותר.
  • לפי הכימיה - בין המטופל והמטפל חייבים להיווצר כימיה ואמון. אחד הגורמים העיקריים של ההצלחה בתחום טיפולים פסיכולוגיים הוא הקשר הטוב וההדוק שבין המטפל למטופל. אם לא נוצר קשר עם הפסיכולוג המטפל לא כדאי להסס, מומלץ לחפש פסיכולוג אחר.
  • לפי השיטה - קיימות שיטות שונות של ביצוע טיפולים פסיכולוגיים. כל פסיכולוג מתמחה בשיטה אחר ובאופן טיפול שונה. אם שיטת הפסיכולוג אינה נראית לנו, אם אנו  לא מרגישים התקדמות כדאי להחליף את הפסיכולוג.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה