יום שני, 24 בינואר 2011

פסיכולוגים קליניים


מהו תפקידם של הפסיכולוגים הקליניים? במי הם מטפלים, ומדוע רצוי ללכת אליהם לטיפול פסיכולוגי?  
 
פסיכולוגים קליניים, הם פסיכולוגים הראשים לטפל ולייעץ לאנשים הסובלים מהפרעות נפשיות שונות, ובתחומים רבים בחיים. פסיכולוגים קליניים מייעצים ומטפלים בסוגיות וקשיים כמו – בעיות נישואין, בעיות זוגיות, בעיות הורות, דיכאונות, פוסט-טראומות, חרדות, קשיי והפרעות אכילה, בעיות לימודיות, ועוד נושאים ותחומים רבים. 
פסיכולוגים קליניים פותרים את הבעיות ומאבחנים אנשים לפי מגוון שיטות טיפוליות- שלמדו, או שפיתחו בעצמם במהלך שנותיהם במקצוע הפסיכולוגיה הקלינית.

פסיכולגים קליניים - טיפול בילדים

לימודי פסיכולוגיה קלינית

להתקבל ללימודי פסיכולוגיה הם אינם דבר פשוט בארץ. אף על פי שיש אוניברסיטאות ומכללות רבות המלמדות את הנושא. אחת הבעיות הנוספות בלמודים אלה, הן החובה להמשיך לתואר שני, שרק אחריו ניתן לטפל כפסיכולוג קליני.

מעבר לכך, מעטים הם המתקבלים ללימודי תואר שני אלה, עקב מחסור במקומות ואי רצון של האקדמיה לעודף פסיכולוגים קליניים בתחום. הלומדים לימודי פסיכולוגיה, שלא מתקבלים ללימודי תואר שני, יכולים להשתמש בידע שרכשו במהלך התואר הראשון רק על מנת לייעץ, אך אין להם הרשאה כפסיכולוגים קליניים מטפלים.
 
תחומי עיסוק בפסיכולוגיה קלינית

התחום הפסיכולוגי עלול להיות מבלבל, ויש מגוון של שמות שרובנו לפעמים לא יודעים מה הן משמעותן. גם אנחנו נזקקים בעצמנו או רוצים לפנות לפסיכולוג, אנחנו לא יודעים בדיוק לאן להפנות או לפנות, והדבר עלול לבלבל, ולמנוע מאיתנו לפנות מחשש שנפנה לאדם הלא נכון. לכן, יש צורך לעשות סדר.

פסיכולוג רגיל, רשאי לתת ייעוץ בנושאים ברורים, כמו בעיות אישיות, או משפחתיות, אך לא בעיות נפשיות קשות כמו מחלות נפש, הפרעות וכדומה. לשם כך יש לפנות לפסיכולוג קליני- טיפולי שבידיו ההכשרה המתאימה לטיפול, והוא יודע האם כדאי להפנות את המקרה הלאה לפסיכיאטר, המורשה לתת טיפול תרופתי. 

פסיכולוגים קליניים


נוהל ייעוץ ושיחה

מעמד הפנייה והשיחה עם הפסיכולוג יכולה להיות לא נעימה לעיתים, ואף מפחידה. הצעד הראשון הוא הקשה ביותר, אך הוא הכרחי לסובלים מבעיות כלשהן, שמרגישים צורך לפתור אותן, במיוחד אם הם מעיקים על הסביבה בה הם חיים וגם על עצמם.

הפגישה עם הפסיכולוג הקליני עלולה להיות קצת מביכה בתחילה, ודרוש זמן ליצירת קשר עם הפסיכולוג, ותחושת רוגע בזמן הביקור אצלו. למטופל יש צורך להיפתח ולא להסתיר את הרגשות האמיתיים, על מנת שהטיפול יהיה יעיל ואפקטיבי ככל שניתן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה