יום רביעי, 29 בדצמבר 2010

אירועים בטבע


אירועים בטבע – סוגים

אירועים בטבע הם תחום שמתפתח מאד לאורך השנים. אנשים הבינו שנמאס מחתונות ואירועים באולמות אירועים וגני אירועים. נמאס מהתפאורה המלאכותית ונמאס מהחזרתיות הזו.  כל האולמות נראים אותו הדבר, כל האוכל דומה ואין חידוש. הפיתרון הוא ברור – אירועים בטבע, עם תשומת לב לפרטים הקטנים ועם חיבור אמיתי לטבע. יש בארץ מקומות כל כך יפים לאירועים – חבל שלא לנצל אותם לאירוע שיזכר הרבה שנים קדימה. מה ניתן לחגוג בטבע:


חתונה בטבע

חתונה היא גולת הכותרת של אירועים בטבע. מדובר במאורע המרגש והמשמעותי ביותר בחייהם של זוגות צעירים. מדובר באירוע חשוב הן עבור החתן והכלה והן עבור המשפחה המורחבת. החתונה היא הזדמנות יוצאת דופן לחגוג באופן מושלם, להפגיש את כל המשפחה המורחבת ולנצור את הרגע. החתונות היפות ביותר בארץ הן בטבע. בוחרים מראש מקום עם נוף יפה, חברת הפקה מקצועית וכל שנותר הוא להגיע ולחגוג. עצם החיבור לטבע מעניק קסם לאירוע. בקיצור מושלם.

בר מצווה

לא רק חתונות עושים בטבע. גם בר המצווה הוא אירוע משמעותי אליו מגיעים אורחים מרחוק. כדי לתת לאורחים תחושה מיוחדת, מומלץ מאד ללכת על אירועים בטבע. ניתן לעצב את הסביבה בהתאם להעדפותיו של בעל השמחה וניתן להתאים את האוכל לקהל צעיר. תחשבו איזה כיף לאכול עוגות קצפת חגיגיות באמצע היער – כל כך פשוט לביצוע!


יומולדת 60

אירועים בטבע הם חגיגה של ממש. לאחרונה יותר ויותר אנשים חוגגים באופן פומבי את יומולדת 60. כנראה שיש משהו עגול ומרשים במספר הזה. אין כמו יומולדת 60 בטבע. בגיל כזה כבר נמאס מהמוסיקה הרועשת ומהדיג'יי העצבני באולם האירועים. במקום להסתבך, בוחרים איזו חורשה נחמדה, מבשלים אוכל גורמה עם יין טוב, מוסיקה נעימה וחוגגים באווירה של חיבור לטבע. כאמור, אירועים בטבע הם אירועים שלא שוכחים!

כנסים מקצועיים

גם כנסים מקצועיים קורים בטבע. מי אמר שחייבים לשבת כמו רובוטים בתוך אולם גדול ולהתייבש במשך 5 שעות רצופות של הרצאות? ניתן בקלות לארגן כיסאות נוחים להרצאה בחיק הטבע. חברות להפקת אירועים בטבע מתמחות בבחירת לוקיישן המתאים לסוג האירוע. דווקא הישיבה בחוץ מפרה את המחשבה ומאפשרת לאנשים להיפתח לרעיונות מעניינים ולאינפורמציה חדשה.

בקיצור – אירועים בטבע הם האופציה המומלצת לחגיגות ואירועים מכל סוג.


יום ראשון, 26 בדצמבר 2010

מיסטיקנים


מיסטיקנים הם אנשים העוסקים בתורה המתבססת על העולם הפנימי ולא על עולם החומר. יש הטוענים כי מיסטיקה היא הדת החילונית החדשה. בשנים האחרונות אנו עדים לפריחה מחודשת, רבים מתעניינים במיסטיקה וטוענים כי היא עושה נפלאות לנפש האדם.


מיסטיקנים-  מהי תורת המיסטיקה?

  • מיסטיקה הוא מושג אשר מובנו הוא הסתרה. זהו חיפוש רוחני אחרי  הנסתר והבלתי גלוי ביקום.
מיסטיקנים

  • מיסטיקנים עוסקים בכל מה שאי אפשר לחוש ולזהות באמצעות  החושים הטבעיים. המיסטיקה מתקשרת לכל דבר ביקום שהוא על טבעי.

  • מיסטיקה היא תורה עתיקה. במשך שנים רבות, בתקופות שונות וכמעט בכל הדתות, אפשר למצוא מידע על אודות תורת המיסטיקה. אצל היהודים מיסטיקה הוא תחום פופולארי בתורת הקבלה ובפילוסופיה היהודית. לאורך כל ההיסטוריה אנו פוגשים כתות יהודיות מיסטיות  עתיקות שחיו חיים רוחניים ודגלו בהתנזרות ובפרישות . 

  • מיסטיקנים הם אנשים רוחניים הנמצאים בדרגה רוחנית גבוהה ואשר שואפים כל הזמן להתאחד עם גורמים רוחניים ולהבין את סודות היקום והבריאה.


מיסטיקנים - על השיטות השונות ביהדות

  • יש שיטה ביהדות הטוענת כי לאותיות העבריות יש כוח. מיסטיקנים בקיאים בכוח האותיות ועוסקים בצירופי אותיות ובהיפוכי תיבות. הם טוענים כי לשמות הפרטיים המורכבים מהאותיות יש משמעות, כוח והשפעה.

  • שיטת הקבלה - הקבלה היהודית עוסקת בעולם הנסתר ומטרתה היא להגיע לדרגת רוחניות גבוהה ולהתאחד עם הישות הרוחנית הגבוהה ביותר, עם האלוהים. מיסטיקנים מציעים טיפים שונים איך לשדרג את חיינו ולחיות חיים טובים ועשירים יותר. תורת הקבלה זוכה לעדנה בשנים האחרונות ורבים מצטרפים לשורותיה.

  • אסטרולוגיה - תורת האסטרולוגיה עוסקת בהשפעה של הכוכבים על חיינו. המיסטיקנים מאמינים כי מיקום הכוכבים בשעת הלידה יכול להשפיע על כל מהלך החיים .

  • מיסטיקה עוסקת בגילוי העתיד. יש מיסטיקנים הטוענים כי באמצעות אבני קריסטל או קלפים שונים נוכל לנבא את העתיד ויש המתמחים בקריאת העתיד באמצעות כף היד. הקריאה בכף היד הייתה מקובלת בעם היהודי במשך דורות רבים וספרי מחשבה יהודיים רבים עסקו בתורה של קריאת כף היד.


יום ראשון, 19 בדצמבר 2010

פסיכולוגית קלינית


פסיכולוגית קלינית מתמחה במגוון תחומים הקשורים בבריאות נפש האדם, ותפקידה הוא לסייע לאנשים הנמצאים במצוקה להתמודד עם הקשיים שלהם. הסיוע נועד לשפר את איכות חייהם ולחיות כמו כל אדם מהשורה.

פסיכולוגית קלינית מטפלת ביחידים, זוגות, קבוצות, משפחות ואף ילדים, במפגשים המתקיימים מדי שבוע. פסיכולוגית קלינית מטפלת בתחומים רבים של נושאים, כמו בעיות חברתיות, קשיים בזוגיות, קשיי לימודים, הפרעות קשב וריכוז, הפרעות אכילה, בעיות מיניות – כמו זהות מינית, ועוד תחומים רבים.

ההבדל בין פסיכולוגית קלינית לבין פסיכולוג רגיל, הוא מספר שנות הכשרתה, ותחום הכשרתה, ורישום במשרד הבריאות כפסיכולוגית קלינית מוסמכת.

בחירת פסיכולוגית קלינית
בחירת פסיכולוגית קלינית זו משימה לא פשוטה, ויש צורך לערוך בדיקה מקיפה בין כל הפסיכולוגיות הקליניות הנמצאות בסביבת מגורינו. יש  לבדוק האם תחום ההתמחות ודרכי הטיפול שלהן תואמות את הצורך שלנו ואת האני מאמין שלנו. כמו כן, נסרוק האם הפסיכולוגית הקלינית שנבחר תתחבר אלינו באופן אישי, כך שנרגיש בנוח לשוחח עמה ולהיפתח אליה באופן מלא.
פסיכולוגית קלינית

ייתכן שבתחילה לא ייווצר חיבור מיידי בין המטופל לפסיכולוגית הקלינית, אך חשוב להתאזר בסבלנות, ולהיפתח אל הפסיכולוגית הקלינית, זאת בכדי שהיא תוכל ללמוד את הרקע האישי והמשפחתי של המטופל, ותוך כך להגיע לתוצאות טובות יותר ולהתקדמות ממשית בטיפול.

התנהלות המפגשים עם הפסיכולוגית הקלינית
מפגשים עם פסיכולוגית קלינית נערכים, תלוי במספר האנשים ואופן המפגש, בדרך כלל מדיי שבוע למשך תקופה של מספר חודשים, אך הדבר משתנה מאדם לאדם, לפי צרכיו. המפגש כולל כשעה של שיחה בין הפסיכולוגית הקלינית למטופל, ובמהלכה עולים נושאים שונים המטרידים את המטופל, מן העבר וההווה, וכיצד היה מעוניין לראות את העתיד.

מחירי הפגישות (לפגישה פרטית) עומדים על כ -200-300 שקלים לפגישה, האורכת כשעה לערך. ייתכן ואם היא עובדת דרך קופות החולים, הן יממנו חלק מן הטיפול, במידה ויש זכאות לכך. כמו כן טיפול דרך מסגרת ציבורית, יכול להיות זול יותר.

כללי אתיקה ושמירה על סודיות
הפסיכולוגית הקלינית מחויבת לשמירה על סודיות מוחלטת בכל מה שנוגע למידע של המטופלים שלה, ואסור לה להעביר את המידע הזה הלאה בשום פנים ואופן, מתוך האיום לסכן את חייו הפרטיים של המטופל.

הפרה על סודיות, מפרה את האמון שנבנה בין המטופל למטפל, וקיים כצורך ממשי לניהול נכון של פגישה טיפולית. על המטופל לדעת היטב את זכויותיו מול הפסיכולוג, על מנת לוודא שהוא לא מנוצל ושזכויותיו אינן מופרות.

פסיכולוגים קליניים


עבודתם של פסיכולוגים קליניים

הפסיכולוג הקליני עוסק במניעה, סיוע והבנה של חוסר תפקוד פסיכולוגי אצל אנשים. מדובר על ענף בפסיכולוגיה ולמעשה אין הוא רחוק מהפסיכולוגיה עצמה אך הוא עוסק גם במחקר, יישום, עדות משפטית במקרים בהם היא נחוצה, הוראה, ייעוץ, פיתוח תוכניות מניעה וטיפול וכן הלאה.

פסיכולוגים קליניים מתמחים בדרך כלל באחד מן התחומים הבאים : טיפול התנהגותי, טיפול מערכתי, טיפול משפחתי, טיפול קוגניטיבי, טיפול פסיכו דינאמי ועוד.

את הטיפולים מעניקים פסיכולוגים קליניים בדרכים רבות. הם מעניקים אותם באמצעות בתי חולים, ארגונים של נפגעי נפש, מרפאות, בבתי ספר ובאופן פרטי ליחידים ולמשפחות. 



מה ההבדל בין פסיכולוגים קליניים לפסיכולוגים ?

פסיכולוגים הם מי שסיימו תואר שני מוכר בפסיכולוגיה והם רשומים בספר הפסיכולוגים של משרד הבריאות. רבים מהם אינם עוסקים בטיפול נפשי כגון הפסיכולוגים החינוכיים.

פסיכולוגים קליניים הם היחידים המוכשרים לעסוק בטיפולים נפשיים וזאת לאחר שלמדו תחום זה. פסיכולוג קליני הוא פסיכולוג מומחה שבנוסף ללימודיו האקדמיים עובד התמחות ייעודית, התמחות זו כוללת 4 שנות עבודה טיפולית במסגרת של מוסד מוסמך כגון מרפאה או בית חולים. בנוסף, עליו לעבור את בחינות ההסמכה של משרד הבריאות.

אנשים נוטים גם לבלבל בין פסיכולוגים קליניים ובין פסיכיאטרים, הפסיכיאטר הוא למעשה רופא שכן ביכולתו לתת מרשמים לתרופות ולפסיכולוג הקליני אין הסמכה בו. עם זאת, כאשר פסיכולוג קליני מאמין כי יש צורך במתן תרופות מרשם הוא עובד בשיתוף פעולה עם הפסיכיאטר.

כיצד יש לבחור פסיכיאטרים קליניים ?

בחירת פסיכולוגים קליניים צריכה להיעשות לאחר שיקולים רבים. השיקול העיקרי אותו אנשים מבצעים הוא בעניין המחיר. יש להבין כי מחיר טיפול פסיכולוגי הוא לזול אך פעמים ניתן להשיג טיפולים מסובסדים (על ידי גורמי רווחה או על ידי קופות החולים). 

פסיכולוגים קליניים


לרוב, בגלל המחיר מדובר על פסיכולוגים עסוקים למדי, לכן גמישותם לא גדולה במיוחד. עם זאת, יש לציין כי מדובר בפסיכולוגים עם ניסיון עשיר במיוחד וזאת משום ההתנסות שלהם עם אוכלוסיות רבות.

גם אם החלטתם לבחור פסיכולוג קליני פרטי וגם אם לא רצוי לברר מהו ניסיונו בתחום, האם השם שלו הולך לפניו, האם יש מטופלים רבים הממליצים עליו וכדומה.

דבר נוסף חשוב שיש לדעת על בחירת פסיכולוג קליני היא שתוצאות מחקר אחד הראו כי הגורם המשפיע ביותר על הטיפולים ועל הצלחתם היא הכימיה בין המטפל למטופל ולכן יש לבחון אותה היטב טרם הבחירה.

יום שבת, 11 בדצמבר 2010

אסטרולוגיה


אסטרולוגיה היא אמונה העוסקת בקשר שבין גורמי השמיים לבין תכונותיהם ומעשיהם של בני האדם. לפי המיקום של גורמי השמיים חוזים האסטרולוגים את העתיד. 

אסטרולוגיה מקובלת בעולם כולו ובתרבויות השונות. חלק מהדתות הוסיפו לחלק מהמזלות דרגות אלוהות. האסטרולוגים פועלים באמצעות חשבון אריתמטי וגיאומטריה פשוטה ופועלים לפי טבלות מוכנות.

אסטרולוגיה בראי היהדות

יחסה של היהדות אל האסטרולוגיה אינו חד משמעי. 
  • בתלמוד הבבלי במסכת שבת מובאת מחלוקת בין חכמי הגמרא על אודות המזל. החכמים דנים בשאלה האם למזל יש השפעה. חלק מהחכמים טוענים שכן, ומביאים כהוכחה את התכונות של הנולדים במזל מאדים ואת דבריו של רבי חנינא הטוען כי" המזל מחכים, המזל מעשיר ויש מזל לישראל". 
  • לעומת זאת באותה מחלוקת טוען רבי יוחנן כי "אין מזל לישראל". דעות נוספות מובאות התומכות בעמדת רבי חנינא ושוללות את האמונה במדע האסטרולוגיה.
  • במקום אחר בגמרא, במסכת נדרים, מובאת תפיסה שונה. החכמים קובעים כי יש מזל לישראל, אך להתעסקות באסטרולוגיה יש משמעות שלילית הגובלת בתחום של עבודה זרה. העוסקים בנושא של האסטרולוגיה נקראים מנחשים.
  • אסטרולוגיה קבלית - זהו ענף של תורת הקבלה אשר התפתח בשנים מאוחרות יותר ובו תומכים גדולי החכמים בתקופה כמו הרמב"ן, הראב"ד ודון יצחק אברבנאל. לפי דעתם, האסטרולוגיה המבוססת על המזלות השונים משפיעה על האדם גם בגשמיות וגם ברוחניות .
  • הרמב"ם, שהיה מגדולי חכמי ישראל, התנגד בכל כוחו לעוסקים בתחום האסטרולוגיה. בספריו כותב הרמב"ם כי אסטרולוגיה דומה לכתמים המלכלכים את הבגדים ויש לנקות את הבגדים ולהתרחק מטינופם. הוא מכנה את האסטרולוגיה כדברי הבל, דברים שאין בהם ממש ואינם דברי אמת.

אסטרולוגיה לפי ביקורת המדע

מדענים רבים סוברים כי אסטרולוגיה היא אמונה תפלה. הכוכבים נמצאים בריחוק גדול מבני האדם ואין בכוחם להשפיע על האנשים ועל מעשיהם. לטענתם, למיקום המזלות אין קשר למציאות. אסטרולוגיה, הם אומרים,  מנוסחת בניסוחים מעורפלים וכלליים שמגמתם חיובית וכך הם מצליחים לכבוש מקום בלב האנשים הבטוחים כי הניתוח האסטרולוגי קולע היטב לאישיותם. 

יום שישי, 10 בדצמבר 2010

חנות מיסטיקה


בכל פינה ובכל קניון נפתחת, בשנים האחרונות, חנות מיסטיקה. חנות מיסטיקה היא המקום שבו חסידי העולם הרוחני מוצאים תשובות לשאלות הרבות וקונים מוצרים הקשורים לעולמם המיוחד. חנות מיסטיקה מעסיקה גם יועצים, בין היועצים השונים אפשר למצוא יועצים מתחומים שונים כמו בתורת הפאנג שואי ובקלפי טארוט. העובדים בכל חנות מיסטיקה מדווחים על הביקוש הגובר לקלפי טארוט. קלפי טארוט הם אחד מהמוצרים הפופולאריים והמבוקשים ביותר בכל חנות .



  חנות מיסטיקה - על קלפי הטארוט המבוקשים

  • קלפי טארוט מעוררים סקרנות אצל כל המבקרים אצל חנות מיסטיקה מרכזית. היועצים העובדים בחנויות המיסטיקה מדווחים כי רבים רוכשים קלפי טארוט ככלי עוצמתי להבנת האישיות הפנימית, לניתוח העבר ולהצצה אל העתיד.
  • יועצי המיסטיקה מסבירים איך להשתמש בקלפים. קלפי הטארוט, אומרים היועצים, הם קלפים המעבירים לנו מסרים. השואל מתמקד בשאלה אחת ספציפית והיועץ מערבב את הקלפים ושולף באופן מקרי קלף אחד. התשובה לשאלה ניתנת בקלף הנשלף. לעתים התשובה ניתנת באופן ברור ולעתים היא רומזת על התשובה. 
  • לקוחות רבים רוכשים בכל חנות מיסטיקה קלפי טארוט כדי שישמשו להם כלי עזר בבחירת נתיב החיים ובעוד החלטות חשובות שאנו נדרשים לעשות במהלך החיים.

 חנות מיסטיקה - מוצרים פופולאריים נוספים

  • סגולות וקמעות - רבים מהלקוחות מחפשים בחנויות סגולות וקמעות. הם טוענים כי אם מאמינים בסגולות ובקמעות הם מעניקים למאמין אושר, שפע, ביטחון ושלווה. 
  • תפילות וקלפים מהתנ"ך - חנות מיסטיקה מוכרת גם ספרי תפילות וקלפים שעליהם מודפסים פסוקים או פרקים מהתנ"ך או ממקורות חז"ל.  המאמינים טוענים כי הסגולות השונות עוזרות לבעיות פריון, לבעיות זוגיות, לבעיות פרנסה ונגד עין הרע.
  • תכשיטים - התכשיטים הנמכרים בכל חנות מיסטיקה אינם מיועדים רק לנוי. התכשיטים מכילים סמלים וקמעות עתיקים שמקורם בדתות השונות. כדי להיעזר בסגולות התכשיטים יש להאמין בהם ולענוד אותם כקמע ולא כתכשיט.
  • חמסות נגד עין הרע- חנות מיסטיקה מוכרת חמסות וגם תכשיטים עם חמסות. החמסה ידועה כסגולה המביאה לשפע והצלחה בכול ומונעת עין הרע.