יום שלישי, 7 בדצמבר 2010

הבורר 3



כמו רעם ביום בהיר פרצה אלינו התוכנית הבורר. סדרות טלוויזיה מארצות אחרות לא הצליחו להעפיל על המתח הרב, שנינות העלילה והיכולת של התסריט להשתנות מן הקצה אל הקצה וזאת תוך שמירה על אמינות כמו תוכנית זו. 

אנחנו רגילים לראות סדרות כמו הסופרנוס ושאר סדרות פשע על מדינות רחוקות מאיתנו, אך אין ספק שמה שהפך את הסדרה הבורר 3 למבוקשת כל כך היא שאף אחד קודם לכן לא העז לגעת בנושא הרגיש של משפחות הפשע בארץ, ובטח שלא העז לעשות עליהן סדרה. 

הבורר 3


במה מתרכזת העלילה של הבורר 3 ?

העלילה של הבורר 3 היא עלילת ההמשך של משפחת הפשע אסולין ובראשה עומד ברוך אסולין שהוא למעשה הבורר. מסופר על בחור נחמד ששמו נדב פלדמן. נדב הוא עובד סוציאלי מאומץ שמחליט לפתוח את תיק האימוץ שלו ולמצוא את הוריו הביולוגים, הוא מגיע אל ברוך אסולין ומגלה כי אביו הביולוגי הוא ראש משפחת פשע ענפה בישראל.

נדב פלדמן מגלה כי יש לו אח ביולוגי מאותו אז ושמו אבי הטחול, יש לו גם אם חורגת שאינה שמחה על הופעתו הפתאומית בחייהם. נדב מוצאת את עצמו אט אט נשאב אל עולם הפשע ואף מתאהב תוך כדי באחת מבנות משפחת פשע אחרת. 

העונה הקודמת של הבורר הסתיימה כשנדב דוקר את יגאל הנאצי אך הוא לא מת. לא רק שהוא לא מת, הוא גם רוצה נקמה. הבורר 3 מתרכז רבות בקרב על השליטה באימפריה כאשר נדב הופך לאיש פשע מן המניין האהוב על אביו ואילו אבי הטחול אינו מסוגל לקבל את העובדה שמישהו מערער על מקומו. 

אירנה


בנוסף, הדמויות בעונה השלישית של הסדרה ממשיכות בעלילות חייהן כאשר ניתן דגש על קוקו ואבי, נעמי כפית ואירנה. כמו כן, בעונה זו מצטרף לסדרה גם שוטר נחוש אשר דולר בעקבותיו של נדב.

מדוע התוכנית הבורר 3 מומלצת כל כך ?

הסדרההבורר 3 מספקת לנו נקודת מבט אחרת על עולם הפשע כולו. מצד אחד אנו נחשפים לעולם (אמנם דמיוני) של חברי משפחות פשע בישראל, אך התחושה המוזרה שמלווה רבים מאוהבי התוכנית היא שקשה שלא לאהוב את הדמויות, אכזריות ככל שיהיו.

חברי ארגוני פשע הם אולי פושעים בהווייתם אך לא ניתן לערער על ערכיהם ועל הכבוד שהם רוכשים זה לזה, מילה של איש משפחת פשע היא מילה אמיתית וקשה שלא להעריך אותה. 





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה