יום ראשון, 19 בדצמבר 2010

פסיכולוגית קלינית


פסיכולוגית קלינית מתמחה במגוון תחומים הקשורים בבריאות נפש האדם, ותפקידה הוא לסייע לאנשים הנמצאים במצוקה להתמודד עם הקשיים שלהם. הסיוע נועד לשפר את איכות חייהם ולחיות כמו כל אדם מהשורה.

פסיכולוגית קלינית מטפלת ביחידים, זוגות, קבוצות, משפחות ואף ילדים, במפגשים המתקיימים מדי שבוע. פסיכולוגית קלינית מטפלת בתחומים רבים של נושאים, כמו בעיות חברתיות, קשיים בזוגיות, קשיי לימודים, הפרעות קשב וריכוז, הפרעות אכילה, בעיות מיניות – כמו זהות מינית, ועוד תחומים רבים.

ההבדל בין פסיכולוגית קלינית לבין פסיכולוג רגיל, הוא מספר שנות הכשרתה, ותחום הכשרתה, ורישום במשרד הבריאות כפסיכולוגית קלינית מוסמכת.

בחירת פסיכולוגית קלינית
בחירת פסיכולוגית קלינית זו משימה לא פשוטה, ויש צורך לערוך בדיקה מקיפה בין כל הפסיכולוגיות הקליניות הנמצאות בסביבת מגורינו. יש  לבדוק האם תחום ההתמחות ודרכי הטיפול שלהן תואמות את הצורך שלנו ואת האני מאמין שלנו. כמו כן, נסרוק האם הפסיכולוגית הקלינית שנבחר תתחבר אלינו באופן אישי, כך שנרגיש בנוח לשוחח עמה ולהיפתח אליה באופן מלא.
פסיכולוגית קלינית

ייתכן שבתחילה לא ייווצר חיבור מיידי בין המטופל לפסיכולוגית הקלינית, אך חשוב להתאזר בסבלנות, ולהיפתח אל הפסיכולוגית הקלינית, זאת בכדי שהיא תוכל ללמוד את הרקע האישי והמשפחתי של המטופל, ותוך כך להגיע לתוצאות טובות יותר ולהתקדמות ממשית בטיפול.

התנהלות המפגשים עם הפסיכולוגית הקלינית
מפגשים עם פסיכולוגית קלינית נערכים, תלוי במספר האנשים ואופן המפגש, בדרך כלל מדיי שבוע למשך תקופה של מספר חודשים, אך הדבר משתנה מאדם לאדם, לפי צרכיו. המפגש כולל כשעה של שיחה בין הפסיכולוגית הקלינית למטופל, ובמהלכה עולים נושאים שונים המטרידים את המטופל, מן העבר וההווה, וכיצד היה מעוניין לראות את העתיד.

מחירי הפגישות (לפגישה פרטית) עומדים על כ -200-300 שקלים לפגישה, האורכת כשעה לערך. ייתכן ואם היא עובדת דרך קופות החולים, הן יממנו חלק מן הטיפול, במידה ויש זכאות לכך. כמו כן טיפול דרך מסגרת ציבורית, יכול להיות זול יותר.

כללי אתיקה ושמירה על סודיות
הפסיכולוגית הקלינית מחויבת לשמירה על סודיות מוחלטת בכל מה שנוגע למידע של המטופלים שלה, ואסור לה להעביר את המידע הזה הלאה בשום פנים ואופן, מתוך האיום לסכן את חייו הפרטיים של המטופל.

הפרה על סודיות, מפרה את האמון שנבנה בין המטופל למטפל, וקיים כצורך ממשי לניהול נכון של פגישה טיפולית. על המטופל לדעת היטב את זכויותיו מול הפסיכולוג, על מנת לוודא שהוא לא מנוצל ושזכויותיו אינן מופרות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה