יום שני, 6 בדצמבר 2010

פסיכולוגיה קלינית


פסיכולוגיה קלינית – מהי?

פסיכולוגיה קלינית הינה תחום אחד בתוך העולם הרחב של תחום הפסיכולוגיה, הכולל בתוכו מגוון רחב וגדול של תחומים העוסקים בתחום הנפש בעיקר. הפסיכולוגית הקלינית עוסקת במחקר ובטיפול. 

תחום הפסיכולוגיה הקלינית הוא תחום שהחל להתפתח בתחילת המאה ה-20, והוא מתפתח וגדל עד היום, עם התפתחות הטכנולוגיה והמודעות הנרחבת היום בטיפולים נפשיים. הפסיכולוגיה הקלינית בודקת תחומים רבים בתחום הנפשי והמוחי, ופסיכולוגים קליניים רבים משמשים כמאבחנים לבתי משפט, ונותני חוות דעת מקצועיות על מועמדים לדין. 

פסיכולוגית קלינית


פסיכולוגית קלינית – מה תפקידה

פסיכולוגית קלינית עוסקת במגוון תחומים מעבר לטיפול פסיכולוגי-קליני, כמו הדרכה, מחקר, הוראה באוניברסיטאות או הרצאות מקצועיות בתחום, ייעוץ ואבחונים לילדים ומבוגרים במגוון תחומים נפשיים ופסיכולוגיים כמו דיכאון, טראומה, הלם קרב, גמילה מעישון, מצבי לחץ, חרדות, טיפול בילדים, התמודדות עם שכול, בעיות בזוגיות, בעיות במיניות, ועוד. פסיכולוגית קלינית יכולה להתמחות בתחומים שונים כמו – הערכה פסיכולוגית, שמשמעה ניתוח בעיות פסיכולוגיות של אנשים. לדוגמה: מבחני אישיות, מבחני איי-קיו, המודדים סיכויי הצלחה או הפרעות כלשהן בתחומים לימודיים. 

בחירת פסיכולוגית קלינית

בחירת פסיכולוגית קלינית לייעוץ אישי, היא משימה לא קלה, ורצוי לקבל המלצות ממכרים או קרובי משפחה, שהתנסו בטיפול אצל פסיכולוגית קלינית, כדי לשמוע המלצות באופן אישי ומהימן. 



רצוי להיכנס לאתרי האינטרנט הרבים, ולהתרשם מהמידע בהם ולראות  באיזה תחומים הפסיכולוגית הקלינית מטפלת, והאם זה עונה על הצרכים שלכם, והבעיות אותם אתם צריכים לפתור. רצוי לבדוק קורות חיים, והמלצות מן האתר, על מנת לוודא שלפסיכולוגית הקלינית שתבחרו יש ידע וניסיון רב, ושהיא תוכל לעזור לכם בוודאות. 

לימודי פסיכולוגיה קלינית

לימודי פסיכולוגיה קלינית נחשבים ללימודים יוקרתיים ולא פשוט כלל להתקבל אליהם. לימודים אלה נמצאים בפיקוח קפדני ביותר, ופרק הזמן הדרוש להשלמת לימודים אלה על מנת לעבוד במקצוע עומד על 5-6 שנים, הכוללים תואר שני, שבלעדיו לא ניתן לקבל מוסמך מטפל קליני. קבלה לתואר שני אינה פשוטה כלל, ורבים מהמסיימים את התואר הראשון לא מתקבלים להמשך תואר שני, וגם אלו המתקבלים למסלול, נאלצים לעבוד מספר שנים בהתמחות כלשהיא בתחום על מנת לקבל הסמכה. לימודי פסיכולוגיה קלינית נלמדים במרבית מהאוניברסיטאות בארץ.  



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה