יום שני, 4 בדצמבר 2017

טיפים לבחירת הנדסאי קול



מפיק מוזיקלי שאחראי על גיוס צוות עובדים או בעלי אולפן הקלטות שמעוניינים להעסיק הנדסאי קול צריכים לדעת כיצד לבחור אותו בצורה נכונה. הנדסאי מן הסוג הזה עוסק בהיבטים הטכנולוגיים של אמצעי הקלטה והשמעה, ולכן התפקיד שלו משפיע באופן ישיר על איכות התוצאה הסופית.

תפקידו בתוך האולפן יכול לבוא לידי ביטוי למשל בבחירת מיקרופונים, בעיצוב הצליל בערוצים השונים וכמובן בתפעול טכני של מכשירי ההקלטה. עם זאת, לא כל טכנאי הסאונד הם באותה רמה של הכשרה.
הדרך הכי טובה לבחור הנדסאי קול היא לתת עדיפות לאיש מקצוע מוסמך. את ההסמכה שלהם יכולים הנדסאי קול לקבל בכל רחבי העולם וכמובן גם בישראל. מוסדות הלימוד לסאונד מפוזרים ברחבי הארץ ומציעים מסלולים מגוונים. מבחינת המעסיק או מי שמגייס הנדסאי קול לפרויקט ספציפי, רמת הכשרה גבוהה היא תנאי קבלה מוקדם ובסיסי לעבודה.



מה הקשר בין תיק העבודות לבין רמת המקצועיות?
עוד דרך לבחור הנדסאי קול היא לבדוק את תיק העבודות שלו. הנדסאי מקצועי יהיה מעורב לפחות בכמה פרויקטים שמהם ניתן להתרשם ולחוות דעה אובייקטיבית. כאן בודקים את רמת המקצועיות של הנדסאי קול לא רק בהשוואה לאנשי מקצוע אחרים, אלא גם לאור הדרישות מהפרויקט שעל הפרק. יש למשל הנדסאי סאונד שמתאימים להפקות מוזיקליות מסוימות בלבד, לעומת טכנאים שישתלבו טוב יותר בהפקות אחרות. הכל תלוי בתוצאה הסופית של הצליל שאותה רוצים להשיג ובסגנון המוזיקלי הנבחר על ידי האמן והמפיק.
בסופו של דבר, הנדסאי קול שרוצה להגדיל את הסיכוי לקריירה בענף חייב לקבל הכשרה מתאימה ולצבור ניסיון. עליו לתעד את הפרויקטים המרכזיים שבהם השתתף בתיק עבודות ולא לחשוש לדרוש קרדיט על הפקות מוזיקליות כאלה ואחרות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה