יום שישי, 23 בדצמבר 2016

משכנתא ללא הון עצמי



משכנתא ללא הון עצמי

קניית דירה היא החלום של כל זוג, בישראל ובכלל. זה חלום של הרבה שנים, לחיות בבית משלנו, שיהיה באמת שלנו ונוכל לעשות בו כל מה שנרצה. זה בית שנרגיש בו בטוחים, מקום שנדע שהוא תמיד נמצא שם ותמיד אפשר לחזור אליו ולברוח אליו בכל מצב. זה צורך של כל בן אדם – שיהיה מקום שבו הוא יחיה באופן קבוע ויוכל לקרוא לו בית, מאז שהפכנו לאנשים מתיישבי קבע לפי עשרות אלפי שנים. זה צורך ביולוגי ופסיכולוגי של כל אחד מאתנו. לכן, אפשר להבין זוגות שמרגישים מתוסכלים כאשר הם לא יכולים להשיג לעצמם דירה שיוכלו להרשות לעצמם לקנות ויהיו מסוגלים לעמוד בתשלומי המשכנתא שלקחו כדי לקנות אותה. עוד מכשול בדרך לדירה הוא השגת ההון העצמי לרכישת דירה. כל זוג או אדם שרוצים לקחת משכנתא חייבים להציג הון עמי על סך 30 אחוזים לפחות מערך הדירה. משכנתא ללא הון עצמי אי אפשר לקחת לעולם, מתוך הדאגה של הבנקים מפני ירידת מחירים או חוסר יכולות לשלם החזר להלוואה מסיבות שונות. 




איך מגיעים למצב של היעדר הון עצמי?

המצב הכלכלי בישראל הוא קשה ביותר. זה מתבטא ביוקר המחייה שלא מאשר לאנשים ובעיקר לזוגות הצעירים לנשום, ודורש מהם להשקיע המון מאמצים כדי להמשיך לשרוד, שלא לדבר על לצבור חסכון. אנשים לא יכולים לקבל משכנתא ללא הון עצמי, ויכולים להגיע למצב הזה גם עקב:
·         הוצאות שוטפות רבות
·         התנהלות כלכלית לא נכונה

איך לעבוד על הבנקים?

ישנן כמה דרכים של זוגות צעירים להערים על הבנקים ולהציג הון עצמי שלא באמת קיים. הרבה מהם לוקחים "הלוואות לכל מטרה" או הלוואות מהמשפחה, להצגת הון עצמי, וכך לוקחים משכנתא ללא הון עצמי אמתי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה