יום שלישי, 13 בדצמבר 2016

שעת חירום



מצבי חירום מתרחשים מטבעם באופן בלתי צפוי. הדרך הנכונה להיערך למצבים מן הסוג הזה היא לוודא הקפדה על מספר כללי מפתח. בנוסף, את ההיערכות עצמה מבצעים בשגרה. כך ניתן לוודא שההיערכות עולה בקנה אחד עם צרכי המשפחה. היערכות לקראת שעת חירום חייבת לעמוד בראש סדר העדיפויות של הורים לילדים, מנהלים במקומות ציבוריים וגם נציגי עובדים במגזר הפרטי או העסקי.
יש להישמע להוראות פיקוד העורף ולדעת כיצד לנהוג במקרה של אזעקה. מי ששוהה במבנה צריך להיכנס מיד לממ"ד, לסגור את חלון הפלדה ולהמתין להנחיות חדשות. אם אין ממ"ד, יש להיכנס לכל חדר מוגן אחר שנבחר והוכן לכך מראש. בבתים ישנים מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי התאמת חדר מסוים להנחיות שעת חירום וכך לחסוך זמן יקר.

כדאי להכניס את הציוד המומלץ למרחב המוגן ולשמור עליו שם גם בשגרה. הציוד המומלץ כולל בין היתר ערכת מגן, אמצעי תקשורת כמו מחשב או טלוויזיה, תאורת חירום עם פנס וסוללות, מים בבקבוקים סגורים, מטף לכיבוי אש, רשימת טלפונים של ארגוני חירום וערכת עזרה ראשונה. המלצה לא פחות חשובה היא להכניס לתוך המרחב המוגן משחקים או כל דבר אחר שיכול להנעים את הזמן.

למה חשוב להיערך לקראת שעת חירום?

שעת חירום מזוהה בדרך כלל עם אירועי טרור, אך האמת היא שיש צורך גם בהיערכות לאסונות טבע לא צפויים. אלו יכולים להיות למשל רעידות אדמה, שטפונות, שריפות ועוד. היערכות לקראת שעת חירום צריכה להתבצע בכל רחבי הארץ ויש להשקיע בה את המשאבים הנדרשים.

אפשר להיערך לכל סוג של שעת חירום עם ציוד איטום ותיק אישי. במקביל, יש להכין את המשפחה ולהרגיע את הילדים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה