יום שלישי, 16 באוגוסט 2016

זכיינות - מה זה בעצם?

אנשים רבים שמעוניינים שיהיה עסק בבעלותם אך אינם רוצים להתעסק בבירוקרטיה ובמאמצים הקשורים בהקמת עסק מאפס בוחרים להיות זכיינים של רשת כלשהי. זכיינות היא מודל כלכלי עסקי מצליח מאוד שמתבסס על תשלום חד פעמי מצד הזכיין לצורך ניהול עסק שעובד על פי נהלים ושם של רשת ידועה. הרשת למעשה נותנת לבעל עסק משני לנהל את העבודה השוטפת באחד מהסניפים, להשתמש בשם החברה ולעבוד באופן ישיר מול הלקוחות. הזכיין זוכה מכך להנאה מהמוניטין שיש לעסק, לכניסת לקוחות שמכירים אותו ולסיוע ניהולי מצד החברה המזכה. החברה המזכה מקבלת אחוזים מתוך ההכנסות של העסק מדי חודש.

מהם היתרונות של זכיינות?

לזכיינות יתרונות רבים הן עבור הזכיין והן עבור החברה המזכה. הזכיין זוכה להקמה פשוטה של עסק, ללא הצורך במשיכת לקוחות כמו בעסק חדש וללא צורך בהשקעה רבה בפרסום. בנוסף, החברה המזכה מסייעת לזכיין לנהל את העסק באמצעות ייעוץ אדמיניסטרטיבי ומתן גב כלכלי. מבחינת החברה המזכה, היא זוכה לגזירת רווחים מעסק שאותו היא לא מפעילה בעצמה. כך, הגורמים המנהלים בחברה לא צריכים להתעסק באופן ישיר עם לקוחות, עבודה שהיא מאוד קשה ומתישה, אך הם בכל זאת מרוויחים כסף מסניפים הפועלים באמצעות זכיינים.

מהם החסרונות של זכיינות?

זכיינות זהו מודל בו החברה המזכה או הזכיין עלולים להיפגע אם הוא מתבצע לא נכון. הזכיין עשוי להיפגע אם מבחינת המודל הוא מחויב לעבוד מול משווקי מוצרים יקרים, או שהוא נדרש לשלם סכום גבוה מדי עבור העסקה. החברה המזכה עשויה להיפגע אם הזכיין לא מבצע את עבודת הניהול בצורה איכותית ששומרת על המוניטין הגבוה של הרשת. עם זאת, בביצוע נכון של ההסכם, מדובר לרוב בניצחון עבור שני הצדדים.

זכיינות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה