יום שלישי, 12 באפריל 2016

גישור לגירושין - כיצד מתבצע התהליך

גישור לגירושין הוא הליך המתנהל על ידי מגשר גירושין מוסמך. מגשר הגירושין מביא ליצירת הסכם גירושין בין בני הזוג, ומעניק להם עזרה ביישוב הסכסוכים והמחלוקות בין השניים. לרוב כאשר אנו חושבים על גירושין, מיד מדמיינים דיונים בבית משפט והתנצחויות אינסופיות בין בני הזוג הנפרדים ועורכי הדין שלהם. תהליך גישור לגירושין לעומת זאת, הוא תהליך הנעשה ברוח טובה. זאת כאשר בני הזוג מעוניינים להתגרש בצורה נעימה וללא ריבים מיותרים. הליך גישור גירושין יהיה לרוב קצר יותר וזול יותר עבור בני הזוג, כך שהשניים יוכלו לשים את הדבר מאחוריהם ולהמשיך בחייהם.

כיצד מתבצע הליך גישור הגירושין?

הליך גישור לגירושין מתחיל לרוב בפגישה משולשת הכוללת מגשר גירושין ואת שני בני הזוג הנפרדים. בפגישה המשותפת מציגים בני הזוג הנפרדים בפני מגשר גירושין את המצב. בנוסף מציינים השניים את המחלוקות עליהם עדיין לא הסכימו לצד ההסכמות אשר הושגו בינתיים. לאחר מכן יחל המגשר בסבב פגישות, חלקן יהיו עם שני בני הזוג וחלקן יהיו איתם בנפרד. במהלך הפגישות ינסה מגשר גירושין להגיע להסכמות בין השניים בנוגע למחלוקות העומדות על הפרק. לאחר שהגיעו להסכמות על כלל ההחלטות, יגיע השלב לנסח הסכם גישור  לגירושין ולחתום עליו. במידה ומגשר הגירושין הוא עורך דין, הוא ינסח בעצמו את ההסכם ובני הזוג הנפרדים יוכלו לחתום עליו. במידה ולא, יצטרכו בני הזוג לפנות לעורך דין על מנת לבצע זאת.

מהי ההכשרה הנדרשת למגשר גירושין?

מגשר גירושין יעבור קורס גישור מקצועי. במהלך קורס הגישור, הסטודנט ילמד יסודות תיאורטיים של המקצוע (בצורה אקדמית) ובנוסף יעסוק גם בהיבט הפרקטי של המקצוע. בסוף הקורס יבחר המגשר את התחום בו ירצה להתעסק, ויעבור השתלמות בתחום הנבחר.

גישור לגירושין

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה