יום שישי, 1 באוקטובר 2010

קידום אתרים


קידום אתרים - הניסיון האישי שלי

בתור בעל חנות אינטרנטית השנים לימדו אותי שקידום אתרים הוא תנאי הכרחי עבור הצלחה בתחומים רבים. למשל תחום המכירות ברשת הוא תחרותי למדי. בלי קידום אתרים איכותי לאורך זמן אי אפשר להתברג במקומות הגבוהים באמת. שימוש חוזר בפרסומות גוגל שוחק מבחינה כלכלית ולכן עדיף לפנות לכוון של קידום אורגני.

לאורך השנים התנסיתי עם מספר חברות של קידום אתרים. כמו בכל תחום, אני תמיד אוהב לקבל חוות דעת מכמה בעלי מקצוע. מעבר לעובדה שהאלגוריתם של גוגל משתנה לאורך השנים, אפשר לומר שמכל מקדם אתרים למדתי משהו חדש. כלומר זה לא שהתחום של קידום אתרים מספיק מעניין אותי בשביל לזכור את זה, אבל כל חברה חדשה שלחה לי שיפורים נוספים לביצוע באתר.
אופטימיזציה
כל קידום אתרים מתחיל בתהליך של אופטימיזציה לאתר. למה הכוונה? חברת הקידום מבצעת בדיקה של האתר מבחינה חיצונית, מבחינת קוד האתר, תמונות, קישורים פנימיים וכו' ובודקת מה ניתן לשפר. הבדיקה מתבצעת בד"כ תוך התייחסות לרשימת המושגים שביקשת מהם לקדם. כמו שפעם אמר לי אחד המקדמים: "אנו מתכננים מראש דף נחיתה עבור כל מושג חיפוש". אני חושב שמדובר בהגדרה די מדויקת לתחום של אופטימיזציה.
רמות שונות של קידום אתרים
למדתי להבין שאפשר לקבל בארץ קידום אתרים בהמון רמות. מהרמה השטחית והנמוכה ועד הרמות הגבוהות ביותר. היו כאלו שאמרו לי שהכל בסדר, וחמור מכך – שהכל "יהיה בסדר". לא בסדר ולא נעליים... צריך לבדוק את הקוד לעומק. להיכנס לוובמסטר טולס, לבדוק שגיאות, לבדוק דפים עם כותרות משוכפלות, קישורים שבורים, אופטימצזיה מוגזמת וכל אותן תקלות שגורמת לגוגל להבין שהאתר הוא לא רציני.
תוצאות הכי חשוב
מה שכן כל חברת קידום אתרים שלקחתי רצתה מאד להוכיח את עצמה בהתחלה. אני חושב שבכל פעם שעבדתי עם חברת קידום, ההתקדמות החזקה ביותר הייתה בחצי שנה הראשונה. לאחר מכן הם קצת מתעייפים ואומרים ש"שיפור נוסף לוקח זמן" וכו'... בפועל המבחן האמיתי של חברות קידום אתרים הוא להראות שיפור מתמיד לאורך זמן, גם אם מדובר בצעדים קטנים לקראת המקום הראשון. למדתי להעריך מאד חברות שעבדו בשקיפות ודיווחו לי מדי שבוע מהם המושגים שהן עובדות עליהם.

תגובה 1:

  1. אני מסכים אתך לחלוטין. ללא חברת קישום היום, לא ניתן לעשות עסקים דרך האינטרנט. אנו בחברת גביש, שמים דגש על התקדמות מתמדת תוך שיתוף פעולה עם הלקוח.
    www.seo-gavish.co.li

    השבמחק