יום רביעי, 20 באוקטובר 2010

דם טבורי

בנק דם טבורי – למי זה טוב?
כבר כשני עשורים אנו יודעים כי קיים דם טבורי ויכולים לומר מהי משמעותו וחשיבותו של הדם הטבורי להשתלות, אך עד אז לדם הטבורי לא הייתה שום חשיבות. תינוק שהגיח לעולם טופל יפה והונח על החזה של אימו, בזמן שחבל הטבור והשליה היו נזרקים משום שלא היה בהם שימוש. 

בריאות המשפחה

לאחר שגילו את האיכות של הדם הטבורי ואת איכות תאי הגזע הטהורים שנמצאים בדם הזה, הוקמו בנקי דם טבורי מיוחדים שיועדו לאיסוף הדם הזה ולשמירה עליו בתנאים האופטימאליים. בנק דם טבורי יש במקומות רבים בעולם, כולל ישראל, ויש מספר דברים שצריך לדעת על בנק דם טבורי.

מהן העלויות של בנק דם טבורי
שמירת דם טבורי היא לא משהו שניתן לעשות אותו בחינם, אלא אם כן מדובר בבנק ציבורי, אך אם רוצים לשמור את הדם בבנק פרטי מיוחד לדם טבורי, יש לדעת באיזה בנק דם עושים זאת. חשוב מאוד לבדוק מהן העלויות של אחסון הדם ומהו המחיר של השמירה עליו. 

סקר שוק בין הבנקים השונים, בין אם בארץ ובין אם בחוץ לארץ, יראה לנו שיש הבדל בין הבנקים השונים, ומכיוון שכל אחד מן הבנקים יכול להציע תנאי שימור אחרים, הוא גם יכול לתת הצעת מחיר שונה. בנק דם טבורי הוא פיתרון מצוין, אך יש לדעת מהן העלויות.

הקפאה נכונה של הדם הטבורי
לכל בנק דם טבורי יש את המדיניות שלו לגבי הקפאת הדם לצורך שימורו וחשוב מאוד להכיר את פרטי ההליך הזה על מנת שניתן יהיה לבחור בבנק הנכון. כל זוג הורים שחושבים על שימור הדם הטבורי של הרך הנולד יצטרכו להחליט על הבנק שבו הדם יישמר, ולצורך העניין יהיו צריכים ללמוד מעט על הנושא ולהבין את תהליך ההקפאה עצמו. 

מדובר בהליך הדרגתי שמגיע בסופו של דבר לכדי מינוס של 180 מעלות, והשימור יהיה אופטימאלי בדרך הזו. צריך לדעת שהליך ההקפאה נבחן כל הזמן ומפוקח כיאות, שלא כן הרי הדם המשומר ייהרס ולא ניתן יהיה להשתמש בו. 

דם טבורי

עלויות הפוליסה ותנאי הביטוח
כאשר מחפשים בנק דם טבורי יש לוודא מהם תנאי פוליסת הביטוח שבמסגרתן משמרים את הדם הטבורי. ישנן פוליסות שונות והדאגה הראשונית היא לבני המשפחה הקרובה, מאחר והדם הטבורי מתאים לבעל הדם עצמו ולבני המשפחה הקרובים באחוזים מופחתים. אין גוף רשמי שיכול לאכוף את תנאי השימור ואת ההבטחה להפעלת הפוליסה כראוי, ולכן מעבר למחיר שיכול לפתות, גם צריך לקרוא בין השורות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה