יום שלישי, 12 באוקטובר 2010

רפלקסולוגיה

רפלקסולוגיה היא שיטה עתיקה לאבחון ולפתרון של בעיות גופניות. תורת הרפלקסולוגיה טוענת כי כף הרגל משקפת את הבעיות הגופניות של האדם . כל נקודה בכף הרגל משקפת איבר אחר. יש מטפלים הטוענים גם כי כף הרגל משקפת גם בעיות נפשיות וכי רפלקסולוגיה עשויה לעזור ולהקל גם בתחום זה.

כבר במצרים הקדומה התגלו ממצאים המעידים על טיפולי רפלקסולוגיה.  בשנות העשרים הגיעה תורת הרפלקסולוגיה אל המערב כאשר רופא אף אוזן גרון אמריקאי, בר פיצג'רלד, גילה כי מגע ולחצים עדינים על נקודות מסוימות בכף הרגל מאיצים תהליכי החלמה ומקלים על כאבים באזורים שונים בגוף.
כל איזור בכף הרגל משקף איבר אחר בגוף האדם.
רפלקסולוגיה– דוגמות לאבחונים נפוצים

  • המטפלים בשיטת הרפלקסולוגיה ישימו לב ליבלות מוזרות, לחריצים, לצבעים חריגים ולמצג אצבעות הרגליים, כל אלו ועוד משקפים בעיות באיברים שונים בגוף.

  • כאשר אצבעות כף הרגליים מונחות זו על זו ולא זו לצד זו  - יש סיבה לחשוש כי המטופל סובל מכאבי ראש או מוטרד מבעיות שונות.

  • כאשר אצבעות הרגליים אדומות  -  ייתכן והסיבה היא דאגות ובעיות בלתי פתורות.

  • הריאות, הוושט והלב משתקפים בכריות הרגליים. יבלות חריגות מעידות על בעיות, ייתכן גם בעיות נפשיות. המטפלים בשיטת הרפלקסולוגיה טוענים כי החלק האמצעי של הרגל מתייחס למערכת העיכול ואילו העקב מתייחס לאזור האגן.

  • במשך הטיפול שוכב המטופל על ספת הטיפולים באווירה נינוחה ורגועה . המטפל בודק את כפות רגליו, שם לבו למצבים חריגים , מאבחן את הבעיות ומנסה להקל עליהן בעזרת מסאג' ולחיצות בנקודות המתאימות.


רפלקסולוגיה לעזרת הילדים הסובלים מבעיות קשב

ילדים רבים סובלים מבעיות קשב וריכוז. בדרך כלל מטופלים ילדים אלו בתרופות פסיכיאטריות כמו ריטלין ועוד. תורת הרפלקסולוגיה מציעה טיפול שונה לפתרון בעיות הקשב והריכוז. לדעתם, כפות הרגליים הם אלה המהלכות על הקרקע והן אלה המחברות אותנו אליה ומסמלות יציבות וביטחון. 
רפלקסולוגיה מתאימה לכל הגילאים.
טיפול בשיטה של רפלקסולוגיה מעניק למטופל חיבור אל האדמה ומסייע לילדים ברכישת הביטחון הקיומי. כאשר מטפלים בכפות הרגליים של התלמיד הסובל מהפרעות קשב אפשר לסייע לו ולהעניק לו את היציבות ואת הרוגע החסרים לו. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה