יום שני, 11 באוקטובר 2010

מוזיאון דאלי

מוזיאון דאלי

מוזיאון דאלי נמצא בפיגראס בדרך שבין צרפת לספרד. המוזיאון נבנה בשנת 1850 על שרידי מבנה התיאטרון העירוני אשר נשרף במלחמת האזרחים ושופץ מחדש. מוזיאון דאלי אינו נראה כמבנה רגיל אלא כאובייקט סוריאליסטי ענק המתאים לסגנון היצירות של האומן סלבדור דאלי. את המבנה מקשטת כיפת זכוכית ענקית ובכל פינה בחדרי המוזיאון פזורים חפצים שונים. מוזיאון דאלי אינו מותיר את המטייל אדיש, יש המתלהבים מהמוזיאון ויש החשים דחייה מהשוני ומהמוזרות, אך אחד אינו נשאר אדיש.


מוזיאון דאלי - מקדש לאומן הנודע

• מוזיאון דאלי הוא מצבה וזיכרון לאמן הנודע. שוחרי האמנות והתרבות לא יפסחו על סיור במוזיאון כאשר הם מבקרים בספרד. חווית הסיור במוזיאון דאלי היא חוויה מיוחדת המפתחת חושים וטעמים לכל חובב אומנות ותרבות .

• באחד מחדרי המוזיאון נמצא קברו של האומן סלבדור דאלי. קברו של דאלי מותיר רושם עז על המבקרים ויוצר תחושה של נוכחות אישית של האמן במוזיאון.

• מוזיאון דאלי מכיל יצירות מפורסמות של האומן . יצירות כמו "הלבירינת" או "התמדתו של הזיכרון" וגם את התמונה המפורסמת שבה צייר דאלי את אחותו משקיפה מחלון חדרה אל הים כאשר גבה מופנה אליו.

• סיור במוזיאון מוליך את המטייל בין הסגנונות השונים של סלבדור דאלי ומצביע על התפתחותו האישית ועל דרכו המיוחדת בתחום האומנות. בין הסגנונות השונים אפשר לראות את סגנון האימפרסיוניזם, את סגנון הקוביזם ועוד, עד שהגיע לסגנון הסוריאליסטי המאפיין אותו. רבים אשר סיירו במוזיאון מדווחים כי על אף שסיירו בו כמה פעמים, בכל פעם חוו חוויות חדשות.

מוזיאון דאלי מכיל גם יצירות של אומנים אחרים שאותם בחר דאלי כמו: אל גראקו, מאריא פורטוני, מודסט אורז'יי, וולף פוסטל, אנטוניו פישוט ועוד.

מוזיאון דאלי בספרד


מוזיאון דאלי- טיפים ודברים שכדאי לדעת

• כאשר רוצים לסייר במוזיאון יש לקחת בחשבון את התורים הארוכים בכניסה ואת זמן ההמתנה.

• מסביב למוזיאון יש כיכר ובכיכר נמצאים פסלים שפיסל סלבדור דאלי. כדאי לטייל בכיכר. את הפסלים שבכיכר מותר לצלם, אך ללא פלאש.

• על יד היציאה מהמוזיאון יש שתי חנויות המוכרות גלויות עם ציורים של האומן ומוצרים שונים הקשורים לסלבדור דאלי.
פסלים מעשה ידיו של דאלי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה