יום ראשון, 15 באוקטובר 2017

מבחני GMAT


מה בודקים מבחני GMAT?
מבחני GMAT נערכים כחלק מתהליך הקבלה לתואר שני במנהל עסקים (MBA). במסגרת זאת, מבחן ה-GMAT מבקש לנבא את סיכויי המועמד להצלחה בלימודים ולהשתלבות עתידית בעולם העסקים. ניבוי סיכויי ההצלחה הללו מתבסס על יכולותיו האנליטיות של המועמד, הן בתחומי החשיבה המילולית והן בתחומי החשיבה הכמותית. כל מבחן בנוי מארבעה חלקים בעלי מבנה קבוע, כאשר כל פרק שם דגש על כישור או יכולת מסוימים. קורסי ההכנה למבחן זה שמים דגש על לימוד ותרגול של כלל היכולות והכישורים הרלוונטיים.




מבחנים בינלאומיים בשפה האנגלית
חשוב לדעת כי מבחני GMAT הנם מבחנים בעלי תוקף בינלאומי שנועדו לסנן קבלה של מועמדים למוסדות הלימוד המובילים בעולם. ככאלה, הרי שהם נערכים בשפה האנגלית. כך למשל, חלקו המילולי של המבחן בוחן יכולות מילוליות בשפה האנגלית, ושם דגש על שליטה דקדוקית בשפה. אם התברכתם בשליטה גבוהה בשפה אנגלית – אין ספק כי מדובר בחיזוק משמעותי לסיכויי ההצלחה שלכם. במידה ולא, ככל שתקדימו להחליט כי ברצונכם להירשם למבחן זה – כך תוכלו לעבוד על האנגלית שלכם ולשפרה עד מועד הבחינה.

כיצד מחושבים הציונים במבחן?
באופן דומה למבחנים פסיכוטכניים אחרים, גם ציון מבחני GMAT מחושב בצורה יחסית (ההשוואה מתבססת על ציוני המבחנים מן השנים האחרונות ולא רק על ציוני הנבחנים באותו מועד). כל אחד מפרקי הבחינה מקבל ציון משל עצמו על סקלת ציונים נפרדת, כאשר ציוני הפרק הכמותי והפרק המילולי משוקללים לבסוף לציון בחינה סופי (שני חלקי הבחינה האחרים אינם משתקללים לציון הסופי). הציון הסופי נע על הסקלה שבין 200-800, כאשר הציון הממוצע בעולם עומד על כ-550. ציוני כל מבחן תקפים למשך חמש שנים ממועד קבלתם, כך שניתן להגיש על בסיסם מועמדות מספר שנים ברצף.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה