יום רביעי, 25 באוקטובר 2017

אבני חן



היכן ניתן למצוא אבני חן?
אבני חן הן האבנים היקרות ביותר בעולם ולמעשה כלל לא נראות כמו האבנים שאנו מכירים ופוגשים ביום יום. את אבני החן ניתן למצוא במעמקי האדמה והן נוצרות בתהליכים כימיים וגאולוגים שנמשכים שנים רבות ומתוך כל אבני החן שהתגלו עד היום מדובר רק בקמצוץ קטן ממה שבאמת מסתתר באדמה לפי ההערכות. כדי להתרשם מאבני חן בלי יכולות קידוח והרבה מזל, יש חנויות שונות שמציגות אבני חן רבות ומוכרות אותן כאשר מעבר לשימושים הדקורטיביים והיוקרתיים שלהן, יש להן גם סגולות ריפוי ושימושים רוחניים שונים. גם בחנויות תכשיטים ניתן למצוא תכשיטים שמעוטרים באבנים אלו.

 
כיצד לבחור את אבן החן המושלמת?

אבן חן היא אבן שיכולה לעלות כמה עשרות שקלים ויכולה להגיע עד כמה אלפים טובים. כדי לבחור אבן חן בצורה נכונה יש צורך להגדיר את התקציב ולהגדיר את המטרה ברכישת האבן. אם מדובר על רכישה בתור תכשיט או בתור מתנה, התכונות העיצוביות והחיצוניות שלה הן אלו שאמורות לעניין אותנו ולמעשה הבחירה תתבצע רק לפי טעם אישי בצבע וברמת הגימור. במידה ומדובר בבחירה שצריכה להיות למטרות אחרות כמו למשל לריפוי או למזל, יש כאן שימוש בסגולות מיוחדות שיכולות להיות שונות אצל כל אבן ואבן והבחירה יותר מורכבת. בכל מצב חשוב מאוד לבדוק שמדובר באבן מקורית ואיכותית.


איך אפשר לדעת שלא מדובר באבן חן מזויפת?

עין אנושית חסרת ידע וניסיון לא תוכל להבחין באבן חן מזויפת או אבן חן איכותית ואמיתית ולמעשה גם עין מקצועית של גמולוג מומחה תצטרך עזרה ממכשירים מסוימים ומספר בדיקות כדי להעריך את שוויה האמיתי של האבן. ברמה החובבנית, כשלא מדובר ברכישה של אבני חן לאוסף של מיליונים או תכשיטים ששווים כמה עשרות אלפי שקלים, חשוב לבחור אבן חן ממקום אמין וידוע ולבצע מספר בדיקות מינימליות בבחינה ויזואלית של חיתוך, רמת שקיפות ומשקל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה