יום ראשון, 29 באוקטובר 2017

מה זה ממיר קטליטי?



ממיר קטליטי הוא חלק חשוב במערכת הפליטה של כלי רכב בעלי מנוע בעירה פנימית. המשמעות היא שמדובר על מרכיב מרכז כמעט בכל רכב שנמצא על הכביש, אבל רבים עדיין שואלים מה זה ממיר קטליטי ומה התפקיד שלו.

בשביל לענות על השאלה מה זה ממיר קטליטי צריך לחזור אחורה ולהסביר את אופי העבודה של מערכת פליטת הגזים. באופן עקרוני, התפקיד של הממיר הוא להפחית את רמת זיהום האוויר שנפלטת מהמנוע. הממיר הקטליטי חשוב מאוד לסביבה, לנו כנהגים ולבני אדם שעוברים את הכביש בזמן שאנחנו עומדים ברמזור או בפקק. לפי מחקרים שפורסמו לפני מספר שנים, ממיר קטליטי עשוי להפחית את רמת הזיהום בעד פי 10 והחל משנת 1994 הוא חייב להיות מותקן בכל כלי רכב.




סוגים של ממירים
השאלה מה זה ממיר קטליטי חשובה גם עבור מי שרוצה לתקן ממיר תקול ומעוניין לדעת מה ההבדלים בין הדגמים הקיימים. ההבדלים הבולטים הם בין ממיר קטליטי עם חיישן אחורי, ממיר עם חיישן באמצע וממיר בלי חיישן. הבדלים אחרים אפשר לזהות בין ממירים שטוחים, עגולים, גדולים וקטנים.

עוד דרך לענות על השאלה מה זה ממיר קטליטי היא לבדוק את המחיר שלו. המחיר נקבע לאחר בדיקה יסודית של הממיר ובהתאם למצב הרכב. יש צורך בבדיקה של התקלה כדי לקבוע את המחיר ועל מנת להתאים לרכב ממיר קטליטי ייעודי. הבדיקה מתבצעת עם מכשור מתקדם וההתקנה של ממיר חדש היא בדרך כלל במקום.

לסיכום, השאלה מה זה ממיר קטליטי חשובה מאוד לבעלי רכבים וכדאי להם לדעת כיצד עובדת מערכת הפליטה של הרכב. בעזרת מענה על השאלה הזו ניתן לחסוך בהוצאות תחזוקה ולשמור על הסביבה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה