יום חמישי, 30 ביוני 2016

דרושים מתנדבים



העמותות בישראל צריכות מתנדבים
בישראל יש כמות גדולה מאוד של עמותות בהן דרושים מתנדבים. עמותות אלו מאפשרות לנו ליצור חברה בריאה יותר ועוסקות בעשייה למען הזולת. המתנדבים מהווים את לב העשייה של העמותות. התנדבות היא פעילות נהדרת לשעות הפנאי כיוון שהיא גורמת לסיפוק שלא ניתן להשיג בשום דרך אחרת, ומשפיעה באופן חיובי על החברה בישראל. מתנדבים רבים ממשיכים בפעילותם לאורך שנים כיוון שהם מרגישים חיבור למקום בו הם מתנדבים, והשפעתם ניכרת.

התנדבות יכולה להיות בסוגים רבים של עמותות
כל אדם יכול להתנדב בתחום שמתאים לו. כמות התחומים בהם ניתן להתנדב היא עצומה. ישנם כמה תחומי התנדבות מרכזיים:
·         חינוך והדרכה – בישראל יש נוער שמקבל חינוך דל שלא מאפשר לו להגשים את מלוא הפוטנציאל שלו. לכן, קמו עמותות רבות שמטרתן להעצים את החינוך בקרב אוכלוסיות מוחלשות. ההתנדבות יכולה להיות בנושא הלימודים בבית הספר ובהעשרה בנושאים מגוונים, ממדע ועד לנגינה ואומנות.
·         מוגבלויות – בישראל אלפי אנשים שחיים עם נכות או מוגבלות. לכן, דרושים מתנדבים רבים שיעזרו לאנשים אלו להשתקם ולהשתלב בקהילה בצורה הטובה ביותר.
·         התנדבות עם חולים – עמותות רבות קמו במטרה לסייע לחולים בזמן שהותם בבתי החולים וגם בתקופת שיקומם. ניתן לסייע במגוון תחומים, החל ממתן סיוע רפואי אם האדם הוכשר לכך ועד להעברת זמנם של החולים בזמן אשפוזם.
·         תרומה לאוכלוסיות חלשות – ישנן עמותות העוסקות במתן סיוע כלכלי ונפשי לאוכלוסיות מוחלשות, בהן דרושים מתנדבים רבים. עזרה זו היא משמעותית ומאפשרת לאנשים אלו לחיות בכבוד.


כל אדם הרוצה בכך יכול להתנדב
העמותות מבינות שהרבה פעמים המתנדבים הם אנשים עסוקים. לכן, במקומות בהם דרושים מתנדבים מאפשרים לרוב להתנדב בכל מסגרת זמן, החל מהתנדבות באירועים נקודתיים ועד לעבודה של הרבה שעות בשבוע.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה