יום חמישי, 30 ביוני 2016

תאונות אישיות תלמידים



ביטוח תאונות אישיות תלמידים חל לכל אורך השנה ובמשך 24 שעות ביממה, גם אם לתאונה אין קשר לפעילות המוסד החינוכי שאליו שייך התלמיד. הביטוח מקנה זכאות לפיצויים במקרים כמו נכות זמנית או קבועה, מוות ועוד. הביטוח מכסה כל תאונה שמוגדרת כאירוע פיזי, חיצוני, גלוי לעין ובלתי צפוי. הפיצוי במסגרת פוליסות תאונות אישיות תלמידים לא נקבע על פי שאלת האשמה. הביטוח עצמו מוענק על ידי רשות החינוך המקומית והתשלום עבורו נגבה מההורים לפני תחילת שנת הלימודים.

הסכום המרבי שמותר לגבות עבור פוליסות ביטוח תאונות אישיות תלמידים נקבע על ידי ועדת החינוך של הכנסת. הזכאים לביטוח הם בין היתר ילדים בגילאי 3-5 שלומדים בגן ילדים, נערים בכיתות א'-י"ב במוסדות חינוך מוכרים, תלמידים שהגיעו לגיל 18 וסיימו לימודים כבר בכיתה י"א או תלמידים שטרם השלימו את לימודיהם וקיבלו את אישורו של שר החינוך.



מימוש הזכות וקבלת פיצוי
כל הורה צריך לדעת מה הדרך הנכונה לממש את הזכות הקבועה בחוק ולקבל פיצוי בגין נזקי גוף לתלמידים. מומלץ לפנות למזכירות בית הספר מוקדם ככל האפשר ולבקש סיוע במילוי הטפסים הרשמיים. אפשר גם להיעזר בגורמים מצד העירייה המקומית שאחראית על ביטוח תאונות אישיות תלמידים. לאחר מילוי הטפסים, המוסד החינוכי אמור להעביר אותם לחברת הביטוח. תקופת ההתיישנות היא 3 שנים וכשמדובר בקטינים היא מתחילה רק כשהוא מגיע לגיל 18.

כל רשות מקומית מקבלת מחברת הביטוח טופס גילוי נאות ועותקים של הפוליסה. הטפסים מועברים להורים כדי לשמור על שקיפות מלאה. ההורים רשאים לפנות לחברה ולבקש עוד פרטים במידת הצורך. בנוסף, רשות מקומית שגובה בעצמה את דמי הביטוח לא יכולה לגבות אותם גם באמצעות בית הספר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה