יום ראשון, 23 באוגוסט 2015

לקיחת משכנתא



כל מי שעומד לפני רכישה של בית או דירה או רכישה של נכס מבין שמדובר בעלויות גבוהות מאד. רוב האנשים אינם יכולים לממן בכוחות עצמם את רכישת הבית או הדירה ונעזרים בהורים או בקרובי משפחה לאיסוף חלק מהכסף ובנוסף לוקחים משכנתא. לקיחת משכנתא היא מנת חלקם של רוב רוכשי הבתים והדירות בישראל והיא צעד שיכול להשפיע בצורה משמעותית על החיים לאחר רכישת הנכס. כיוון שכך חשוב מאד לדעת איך ניגשים למשכנתא ומהם הצעדים הנכונים בדרך.

מיהם הגורמים המורשים לתת משכנתא
הדבר הראשון שיש לדעת על לקיחת משכנתא הוא שלא רק הבנקים יכולים לתת משכנתא ויותר מכך, שכל אחד יכול לבחור באיזה בנק לקחת אותה (או לפחות לקבל הצעה מבנקים שונים) כשהוא לא חייב להיות בעל חשבון בבנק כדי לקבל הצעה ממנו למשכנתא. הגורמים השונים שרשאים לתת משכנתא (מעבר לבנקים) מאושרים ועושים זאת כחוק והם יכולים לתת הצעות אטרקטיביות שיש לפחות לבחון אותן.




המשכנתא ניתנת בתמורה לנכס
כדי לקחת משכנתא יש צורך בנכס קיים או ברכישה של נכס חדש. כלומר, כל מי שבא ללוות כסף לצורך רכישת נכס צריך לדעת שהוא ממשכן אותו בתמורה לקבלת הכסף. מי שמחזיק בנכס קיים שאינו ממושכן וזקוק לכסף לצרכים שונים יכול לפנות לגורמים השונים ולקחת משכנתא.

אפשר גם למחזר משכנתא
בעלי נכס יכולים לפנות אל לקיחת משכנתא והם יכולים גם למחזר משכנתא אם הם רוצים בכך. כלומר, אם חייכם משתנים או אם השוק משתנה (כמו למשל במקרים של הורדת ריביות) אפשר לפנות אל הבנק בו מתנהלת המשכנתא לקבלת תנאים חדשים ואפשר לפנות אל בנקים אחרים או הגורמים השונים שנותנים משכנתאות ולבחון את התנאים ואת התשלומים החודשיים מחדש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה