יום שני, 17 באוגוסט 2015

ליטיגציה מסחרית



ליטיגציה מסחרית

אנו רגילים לראות בסרטי דרמות ומתח סצנות מתוך בתי המשפט כיצד עורכי הדין של התובע והנאשם עומדים בפני חבר המושבעים וטוענים לחפותו או להרשעתו של הנידון ולאחר מכן עולים העדים ועורכי הדין דוחקים בהם עד קץ בשביל להפילם בלשונם. שיח כזה שמתנהל על ידי עורך דין נקרא ליטיגציה או בעברית תקנית התדיינות. שלב הטיעונים מצוי במשפטים הפליליים והאזרחיים כאחד, כי כל אחד רוצה לצאת בסופו של דבר זכאי או לזכות בתיק.



התמחות נפרדת

לאורך שנים רבים לא הייתה הפרדה בין הטיעון לבין הייצוג המשפטי, דבר שמאד העמיס על עורכי הדין. במגמה לשפר את הטיפול בתיקים הרבים הוקמו בשנים האחרונות מחלקות ספציפיות לטיפול בתחום ליטיגציה מסחרית, פלילית או אזרחית ובהם מועסקים עורכי דין שזוהי התמחותם.


התנהלות במשפט מסחרי

עורך דין כאשר הוא עושה את ההתמחות שלו בעיקר אם זה בתחום המשפט המסחרי חייב להראות בקיאות גבוהה בכל הקשור לעסקים, דיני עבודה, היררכיות, אתיקה מקצועית בשביל לבצע ליטיגציה מסחרית על הצד הטוב ביותר להצלחת המשפט. רוב עורכי הדין שמתמחים בתחום ליטיגציה בתחום המסחר יהיו שנונים במיוחד, כריזמטיים, בעלי כושר שכנוע גבוהה יותר מסוכן מכירות וידעו לתמרן את הדוברים לפתחם.


חשיבותו של עורך דין מומחה בתחום

משפט מסחרי מתנהל בדיוק כמו כל משפט בתחום אחר, השוני היחידי שעורך הדין המייצג מלווה את העסק בשוטף ולא רק בשעת מצוקה. יש כאלו שדוגלים כי ליטיגציה מסחרית בין עורך דין מסחרי למרשו היא טכניקה לא נכונה כי לעולם עו"ד לא יוכל להיות נגד מרשו ויש אחרים שסוברים שרק מתוך הכרת העסק יוכל עו"ד לבצע ליטיגציה מסוג מסחרי מסועפת שתוכל במקרה הזה רק לעזור לאותו בעל עסק.


תגובה 1:

  1. עורך דין ליטיגציה תל אביב
    במשרד עורכי דין קריספין. המשרד מטפל בייצוג בכל הערכאות, הכנת כתבי תביעה, כתבי הגנה, ערעורים, בכל נושאי המשפטי האזרחי.

    השבמחק